ایجاد فضای معنوی، مهمترین هدف برنامه های دهه فجر است

خبرگزاری شبستان:مسئول دبیرخانه نظارت برکانونهای فرهنگی وهنری مساجد استان سمنان ایجاد فضای معنوی، رامهمترین هدف برنامه های دهه فجرعنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام محمد رضا حدادیان در بازدید از کانون سید الشهداء سمنان ، به بیان اهداف جزئی و کلی تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد پرداخت و تصریح کرد: هماهنگی و ایجاد انگیزه لازم دربین جوانان و ایجاد فضای معنوی قرآنی از مهمترین اهداف تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد است.


وی با تاکید بر اجرای برنامه های دهه فجر به صورت متمرکز و محوری اظهار داشت: در این صورت تاثیر برگزاری برنامه ها مضاعف و پوشش خبری و تصویر آن هم بهتر خواهد بود.


حدادیان همچنین بر اجرای برنامه های قرآنی دهه فجر به تشکل های قرآنی مردمی تاکید کرد.


مسئول دبیرخانه نظارت برکانونهای فرهنگی وهنری مساجد استان سمنان بایان اینکه جایگاه کانون‌های مساجد در سطح استان باید بیشتر شناخته شود تصریح کرد: این دبیرخانه خدمات فرهنگی به مساجد را نسبت به سایر ارگان‌ها که در راستای مساجد دخیل هستند، دارد.


وی گفت: گسترش کانون های فرهنگی- هنری مساجد موجب رونق و گسترش فرهنگ معنویت و دینداری در جامعه می شود و باید با کارهای نو و ایده های جدید جوانان و نوجوانان را به مساجد جذب کرد.


در ادامه مدیر کانون فرهنگی هنری سیدالشهداء سمنان نیز با سیدالشهداء سمنان، مسجد را به عنوان معبد و پرسشتگاه مومنان دانست و گفت: مسجد جایگاهی است که مومنان می توانند به عبادت و پرستش خالصانه حق تعالی بپرازند و دعا و عبادت خویش را با اخلاص کامل انجام دهند.


مجید دارایی با اشاره به رابطه امام جماعت در مسجد اظهار داشت: روابط و احترام میان امام جماعت و جوانان، نباید همانند گذشته در چارچوبی خشک و رسمی باقی بماند و باید به روابط عاطفی بینجامد تا امام جماعت به عنوان یکی از دوستان جوانان به شمار رود؛ به شکلی که جوانان و نوجوانان بتوانند امام جماعت را دوست آگاه و عالم و مورد اطمینان خود بدانند و در مشکلات مختلف برای مشورت به او رجوع کنند.


دارایی با بیان اینکه استفاده از نیروهای جوان در مدیریت مسجد اعم از هیئت امناء، کانونهای فرهنگی و پایگاه بسیج، می تواند ارتباط بیشتر میان نوجوانان و جوانان و مسئولان مسجد ایجاد می کند گفت: همچنین این موضوع می تواند در تلطیف فضا و ایجاد فضای عاطفی و دوستانه مؤثر باشد.


وی در پایان تصریح کرد: برای حضور هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان در مسجد و استقبال آنها از مسجد، نیاز به تغییراتی در ساختار سنتی مسجد وجود دارد که البته این تغییرات باید به گونه ای باشد که به شأن و جایگاه مسجد وهنی وارد نشده و حرمت آن شکسته نشود.


پایان پیام/
 

کد خبر 340609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha