مردم نسبت به امر به معروف احساس وظیفه کنند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شهمیرزاد گفت:مردم باید نسبت به امر به معروف احساس وظیفه بیشتری کنند.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت‌الاسلام سید داوود احمدپناه در گردهمایی جوانان تاثیرگذار در عرصه دین که در مسجد ولی عصر (عج) شهمیرزاد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از بزرگ‏ترین و با اهمیت‏ترین دستورات اجتماعی دین مبین اسلام، امر به معروف و نهی از منکر است که آثار بسیار سودمندی دارد.


وی افزود: اگر همه مردم جامعه به این وظیفه شرعی عمل کنند، اکثر مواردی که نیاز به امر به معروف یا نهی از منکر دارد، با همان تذکر زبانی برطرف می‌شود، ولی مشکل این‏جاست که مردم نسبت به این فریضه دینی احساس وظیفه نمی‌کنند.


امام جمعه شهمیرزاد با تاکید بر اینکه باید عامل به امر به معروف و نهی از منکر باشیم بیان کرد: همان‏طور که مقام معظم رهبری فرمودند "در رابطه با شبیخون فرهنگی باید گوشزد کرد که دشمن نتوانست در زمان جنگ عقیده ملت ما را برگرداند ولی اکنون با جنگ نرم می‌خواهد عقیده مردم به‌ویژه جوانان را عوض کند".


احمدپناه عنوان کرد: خداوند نعمت‌هایی را به ما عنایت کرده که همین سبب شده تا جلوی بعضی از جرم‌ها و گناهان گرفته شود، محرم و صفر دو نعمت برای مسلمین است و باید پیام عاشورا را در هر جا حفظ کرده و زینب‌وار و سجادوار پیام عاشورا را به نسل بعدی منتقل سازیم.


وی همچنین به وجوب خلوص نیت و قاطعیت در کارها اشاره کرد و یادآور شد: از نظر اسلام همه کارهای انسان باید همراه با خلوص نیت، قاطعیت و کسب رضایت خداوند باشد.

 

امام جمعه شهمیرزاد ادامه داد: انسان در هر کار حتی عبادت خداوند اگر هدفش تنها کسب مال و مقام و جایگاه دنیوی باشد، آن کار بی‌ارزش و پوچ است.


احمدپناه یادآور شد: رهبران الهی از آنجایی که از سوی خداوند برانگیخته می‌شوند و رسالت خداوندی بر دوش دارند، در کار خود هدفی جز کسب رضا و قرب الهی ندارند.


پایان پیام/
 

کد خبر 340685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha