فعالیت 250 تیم گشت در محورهای مواصلاتی طی 5 روز گذشته

خبرگزاری شبستان: فرمانده نیروی انتظامی گیلان از فعال‌کردن بیش از 250 تیم گشت در محورهای مواصلاتی طی پنج روز گذشته خبر داد و گفت:این تیم‌ها موفق به رهاسازی بیش از پنج هزارخودرو گرفتار در برف شدند.

سردار ابراهیم قائدرحمتی، فرمانده نیروی انتظامی گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، به تشریح اقدامات و خدمات پلیس به مردم در پی بارش سنگین برف اخیر پرداخت و گفت: پلیس همه ساله به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و کمک به مردم در شرایط خاص اقدام به اجرای طرح زمستانی از 15 آذر تا 15 اسفند می‌کند.


وی اعلام و آگاه ساختن مردم در زمان بروز حوادث غیر مترقبه را باعث کاهش عوارض ناشی از این حوادث دانست و تاکید کرد: اصلی ترین مولفه در شرایط خاص و سخت، حس انسان دوستی و کمک به هم نوع با توجه به آموزه های دینی و فرهنگی مردم به همدیگر می باشد.
 

فرمانده نیروی انتظامی گیلان، برنامه‌های پلیس به منظور مقابله با حوادث غیرمترقبه را فصلی و به روز اعلام کرده و تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح زمستانه و برنامه ریزی برای طرح نوروزی، برنامه های پلیس بر اساس تجربیات گذشته و مطالعه آینده و وضعیت های فعلی و برآورد از ماه های قبل صورت می گیرد.
 

قائدرحمتی خاطرنشان کرد: پلیس از زمان شروع بارش برف با آماده‌باش 100 درصدی با فعال‌کردن بیش از 250 تیم گشت در محورهای مواصلاتی در طی 5 روز گذشته موفق به رهاسازی بیش از 5 هزارخودرو گرفتار در برف و همچنین نجات جان 150مسافر گرفتار در برف شد.
 

وی با اعلام اینکه 500 واحد عملیاتی در سطح استان به طور شبانه روزی به مردم خدمت‌رسانی می‌کردند و افزود: بازگشایی بیش از 40 مسیر اصلی با کمک سایر یگان‌های امدادی، امدادرسانی به حدود 350 خودروگرفتار در برف اعم از سواری و کامیون و نجات 250 نفر با همکاری با هلال‌احمر و اسکان مسافران برف‌گیر در نمازخانه سطح شهرستان از اقدامات پلیس در این شرایط خاص بوده است.
 

فرمانده نیروی انتظامی گیلان، بیشتر توان عملیاتی پلیس با توجه به بارش شدید برف در شهرستان های رضوانشهر، صومعه‌سرا، بندر انزلی، املش، رودسر متمرکز دانسته و اظهار کرد: امدادرسانی درگشایش مسیرهای منتهی به برخی از تولیدهای صنعتی و کشاورزی از جمله مرغ‌داری‌ها و همچنین پخت بیش از 15هزار نان توسط نانوایی‌های پلیس و پخش آن در بین مردم نیز از دیگر اقدامات پلیس در پی بارش برف اخیر بوده است.

 

قائدرحمتی در پایان ضمن تشکر از همکاری مردم و ارگانهای امدادی همچنین از همکاران و خانواده آنان، از مردم گیلان خواست، از مسافرت غیرضروری پرهیز نموده و در صورت ضرورت قبل از مسافرت از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.
 

پایان پیام/

کد خبر 340764

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha