سینما و هنر ایران وابسته به مردم است

خبرگزاری شبستان: رییس حوزه هنری خراسان رضوی بابیان اینکه اگر ارتباط مردم را با سینما قطع کنیم دیگر از سینما چیزی نخواهد داشت، گفت:سینما و هنر ایران وابسته به مردم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،سید جواد رفائی، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی  صبح امروز(18بهمن) در حاشیه دومین روز از برگزاری یازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد با بیان اینکه باید نسبت به درجه بندی و سهیمه فیلم ها به استانها توجه شود و سعی شود همزمان با تهران در استانهای دیگر این جشنواره برگزار شوددر جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال شاهد رشد تعداد و کیفیت فیلم نسبت به سال گذشته  بوده ایم اما در بحث نمایش فیلم بی توجهی انجام شده و آن اینست که نگاه یکسانی به تمامی استانها شده است.

 

 وی  درهمین زمینه افزود: بایدبه استانهایی مثل خراسان و خصوصا شهر مشهد که پایگاه سینمایی است توجه ویژه شود و این نیازمند این است که سالن های بیشتری برای پخش فیلم در اختیار مردم مشهد قرار گیرد.

 

رییس حوزه هنری خراسان رضوی گفت:جشنواره فجر در واقع فرایند تولید یکساله سینمای کشور است و هرچقدر فیلم ها از کیفیت بهتری برخوردار باشند نشانگر این است که در آن سال سینماگران ما با آرامش و فراغ خاطری توانسته اند کار کنند.

 

وی با اشاره به این مطلب که سینما و هنر ایران وابسته به مردم است، افزود: اگر ارتباط مردم را با سینما قطع کنیم دیگر از سینما چیزی نخواهد داشت لذا باید برنامه ریزی ها به سمت ارامش دادن به مخاطب سوق داده شود تا آنها بتوانند اوقات فراغتشان را با فراغ خاطر و به بهترین وجه در سینمابگذرانند.

 

رفایی در خصوص بهبود روند جشنواره سال آینده اظهار داشت:قطعا تعداد سالن های اکران فیلم بریا جشنواره دوازدهم باید افزایش یابد چرا که با افزایش تعداد سالن ها می توان آرامشی برای مخاطبین ایجاد کنیم تا دغدغه بلیط و صف های طولانی را نداشته باشند و مشکلات خرید بلیط اینترنتی هم باید در دستور کار آینده قرار گیرد.

 

وی اظهار داشت:باید پس از اتمام جشنواره روند آن مورد ارزیابی قرار گرفته و در سال آینده سعی شود نقاط ضعف کم رنگ شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 340879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha