آیت الله غروی درباره نقش مساجد و ائمه جماعات در پیروزی انقلاب می گوید

خبرگزاری شبستان: عضو شورای عالی حوزه مساجد را مامن علما دانست و گفت: ساواک به مساجد حساس بود و رفت و آمدها به مساجد را کنترل می کرد اما چون مسجد متعلق به شخص و فرد خاصی نبود، نتوانست کنترل آن را به دست بگیرد.

آیت‌الله سیدمحمد غروی، عضو شورای عالی حوزه به بررسی نقش مساجد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی پرداخت و به خبرنگار حوزه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: با مرور جایگاه مساجد در شکل گیری انقلاب اسلامی می بینیم که مراسم مرتبط با انقلاب و تصمیم‌گیری‌های مهم همه در مساجد صورت می گرفت.

 

وی ادامه داد: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، حمایت از مراجع عظام و پخش سخنان امام خمینی (ره) در مساجد صورت می‌گرفت و ساواک نیز به دلیل آنکه به مساجد حساس بود و حتی گاهی دیده می‌شد که رفت و آمدها به مساجد را کنترل می‌کرد اما در عین حال به دلیل آنکه مسجد متعلق به شخص و فرد خاصی نبود، نمی‌توانست آن‌طور که باید بر مساجد احاطه و کنترل داشته باشد لذا می‌بینیم مساجد در پیروزی انقلاب بسیار تأثیرگذار عمل کرد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: کسانی که در پیروزی انقلاب نقش مؤثری داشته‌اند و در شکل‌گیری انقلاب تاثیرگذار بودند مرکز فعالیت و تجمعشان مساجد بود و در مساجد حضور داشتند همچنان که پس از انقلاب و در دوران جنگ هم موقعیت ویژه‌ای داشتند و بسیج رزمندگان برای اعزام به جبهه‌ها از مساجد بود.

 

آیت‌الله غروی اظهار کرد: در حال حاضر نیز باید تلاش شود سنگر مساجد هم سنگر عبادت تلقی شود و هم ارتباطات اجتماعی، دینی مردم باشند تا افرادی که در مسجد حضور دارند یکدیگر را شناخته و از حال هم جویا شوند و مسجد پایگاه وحدت، ارتباط، بسیج نیروها برای اصطلاحات اجتماعی باشد.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه نهادهای دیگری در کشور شکل گرفته است و کارها همه در مساجد متمرکز نیست ولی نقش تأثیرگذار مساجد به قدری مهم است که با مراجعه به مسجد ناهنجاری‌های اجتماعی کمتر می‌شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 340953

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha