مساجد حافظ نظامند/در دوران انقلاب رسانه ای مطمئن تر از مسجد نبود

خبرگزاری شبستان: امام جماعت مسجد الاقصی مسجد را مطمئن ترین و گسترده ترین رسانه دانست و گفت: تمام اطلاع رسانی های انقلابی در مسجد صورت می گرفت.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی، امام جماعت مسجد الاقصی تهران با تاکید بر نقش مهم مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که «ما برای مساجد انقلاب کردیم» به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: مساجد در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران، پایگاهی مهم برای تجمع مومنین، متدینین و ارداتمندان به امام خمینی(ره) بودند و از همین طریق، پیام حضرت امام خمینی(ره) و همچنین رهنمون های سایر مراجع و علما در راستای اهداف رهبر بزرگ انقلاب به گوش مردم می رسید.

 

وی افزود: با نگاهی به روند پیش روی انقلاب، نمی توان کتمان کرد که پیش از پیروزی انقلاب، رسانه ای مهم تر، مطمئن تر و گسترده تر از مسجد وجود نداشت و تمامی اطلاع رسانی های انقلابی برای پیروزی انقلاب در همین مکان مسجد صورت می گرفت.

 

حجت الاسلام ابراهیمی حضور ائمه جماعات را امری مهم و موثر در این دستاورد مهم و ارزنده برشمرد و توضیح داد: ائمه جماعات مساجد با استفاده از رسانه منبر و ایراد سخنرانی ها و هدایت مردم در جریان انقلاب زحمات بسیاری را در راستای اهداف نظام متحمل شدند و نمی توان از جذابیت، اثرگذاری و حضور روحانیون در ایجاد وحدت و حمایت از این مراکز تربیتی، آموزشی، دینی و اخلاقی چشم پوشی کرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی بر نقش مساجد پس از پیروزی انقلاب تاکید کرد و اظهار داشت: مساجد پس از انقلاب اسلامی نیز حافظ نظام چه در بعد نظامی، امنیتی و سیاسی و چه در ابعاد اقتصادی و مسائل دیگر مانند دایر کردن شوراهای محله و استقرار درمانگاه ها و ... بودند و در واقع نقش پایگاه هایی همه جانبه را برای مردم ایفا می کردند.

 

امام جماعت مسجد الاقصی اضافه کرد: مطابق با آمار ارائه شده از سوی بنیاد شهید، 87 درصد شهدای جبهه جنگ تحمیلی ایران و عراق، اعزام شده از مساجد بودند و از این طریق می توان جایگاه مساجد را در هشت سال جنگ تحمیلی را نیز به وضوح رویت کرد.

 

وی با این توضیح که مسجد کانون پرمعنا و جوشان معنویت هست و خواهد بود، گفت: خداوند تبارک و تعالی در 21 آیه از قرآن از منزلت و رفعت مسجد سخن گفته است و احادیث بسیاری در میان شیعیان از مقام این مکان معنوی و روحانی یادکرده اند؛ اما با توجه به این که مسجد بیشترین توجه به نظام و انقلاب و صحنه های ملی را دارد کمتر مورد توجه قرار دارد و امید است با حمایت مردم و مسئولین نظام به جایگاه واقعی خود دست یابد.
پایان پیام/
 

کد خبر 341147

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha