مسجد مهم ترین رسانه تبلیغی

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت برکانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، مسجد را مهم ترین رسانه تبلیغی دانست و گفت: با متنوع کردن برنامه های مساجد، حضور مردم در این پایگاه بیشتر می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، محمد فوقی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت برکانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، شب گذشته (18 بهمن) در اجرای تئاتر به طرف حرم کانون فرهنگی و هنری شهید صفری مسجد امام حسن مجتبی (ع) قائمشهر در سالن حر این شهر گفت: مقام معظم رهبری در سال گذشته به تبیین سبک زندگی دینی برای مردم پرداختند.


وی با بیان اینکه برای بسیاری سوال ایجاد می شود که سبک زندگی دینی چیست، ادامه داد: سبک زندگی ما باید همان سبک زندگی پیامبر باشد.


فوقی با اشاره به اینکه پیامبر زندگی خود را در زمان های عادی و بدون جنگ به سه قسمت تقسیم کرد، افزود: پیامبر زندگی خود را برای عبادت خدا، رفع مشکلات خود و برای خانوده اش صرف می کرد.


مسئول دبیرخانه هیئت نظارت برکانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران اظهار کرد: بعضی متاسفانه آنقدر عبادت می کنند که از خانواده دور می شوند و بعضی آنقدر به خانواده می پردازند که از خود غافل هستند.

وی با بیان اینکه پیامبر زمان رفع مشکلات خود را برای مردم تقسیم می کرد، افزود: آن بزرگوار آنچه برای خانواده بود، تقسیم نمی کرد و این امر نشان می دهد که پیامبر با آن همه مشغله زندگی به خانواده اهمیت می داد.

 

فوقی بیان کرد: پیامبر می گوید اگر امت من هستید یک وقتی را برای خانواده اختصاص دهید و با آنها باشید.

  

*ریشه بسیاری از انحرافات اجتماعی در غفلت از مسائل ساده


وی با بیان اینکه برای مرد جایز نیست که بیرون از خانه و خانواده غذا بخورد، ادامه داد: ریشه بسیاری از انحرافات اجتماعی در همین مسائل ساده است که از آنها غفلت می شود.


فوقی تصریح کرد: جدا غذا خوردن مادر، پدر و بچه نشانگر دینی نبودن سبک زندگی آنهاست که باید به این مهم توجه ویژه شود.


مسئول دبیرخانه هیئت نظارت برکانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت: پیامبر هنگام عبور از مدینه، بچه هایی که مشغول بازی بودند را دید و گفت وای به حال بچه های آخرالزمان چرا که به معنویت و تربیت دینی بچه ها در آن دوران توجه چندانی نمی شود.


وی اظهار کرد: رسالت پدر و مادر فقط تهیه لباس و تفریح برای فرزندان نیست بلکه باید به تربیت دینی و احکام دین و قرآن فرزندانشان نیز توجه ویژه داشته باشند.
 

فوقی با اظهار تاسف برای خانواده هایی که به درس فرزندان اهمیت می دهند اما به آخرت و نماز آنها توجهی ندارند، افزود: پدر و مادری که به تربیت دینی فرزندان عنایت دارند، فرزندان آنها نیز از خدا برای پدر و مادر اجر می خواهند چرا که علاوه بر دنیا به آخرت آنها توجه داشتند.


مسئول دبیرخانه هیئت نظارت برکانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران بیان کرد: پدر و مادر دختری 6 ساله از هم اکنون به فکر تهیه جهیزیه هستند و باید همانگونه که به جهیزیه اهمیت داده می شود به حجاب و تربیت دینی فرزند نیز فکر شود.


وی با استناد به قرآن، افزود: نجات پدر از آتش بستگی دارد که به چه اندازه زن و بچه خود را از آتش جهنم نجات داد.

*تبیین سبک زندگی دینی مدنظر مقام معظم رهبری برای خانواده ها

 

فوقی تاکید کرد: سبک زندگی دینی را که مقام معظم رهبری تبیین کرد برای خانواده ها به خوبی تبیین کنیم و به این مهم اهتمام ویژه داشته باشیم.


مسئول دبیرخانه هیئت نظارت برکانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران به ارتباط با مسجد پرداخت و افزود: مسجد، نخستین بنایی است که بر کره زمین ساخته شد.


وی، مسجد قبا را نخستین بنای ساخته شده توسط پیامبر در مدینه معرفی کرد و ادامه داد: امام خمینی(ره)، سخنرانی اش درباره انقلاب را از مسجد سلماسی قم در سال 42 آغاز کرد.


فوقی ابراز کرد: مسجد مهم ترین رسانه تبلیغی است که بزرگان دین از آن برای ترویج دین اسلام، نهایت بهره را بردند.

*مسجد بهترین مکان مقابله با هجمه دشمنان


مسئول دبیرخانه هیئت نظارت برکانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران از مسجد به عنوان بهترین مکان مقابله با هجمه دشمنان یاد کرد و گفت: امام خمینی(ره) به درستی مسجد را سنگر قلمداد کرد زیرا پایگاه مهمی در عرصه های مختلف است.


وی به اهمیت مساجد در امور عبادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: با متنوع کردن برنامه های مساجد، حضور مردم در این پایگاه بیشتر می شود.


پایان پیام/

کد خبر 340977

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha