مساجد مهمترین محل تجمع وشکل گیری تظاهرات مردمی علیه رژیم شاه

خبرگزاری شبستان: مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر گیلان گفت: مساجد در روند شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از عمده‌ترین محل‌های تجمع و اعتراض مردم و شکل‌گیری تظاهرات علیه رژیم شاه بود.

حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان با اشاره به نقش مساجد در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: مساجد مراکز آغازین شکل گیری انقلاب و حرکت‌های مردمی در مبارزه علیه ظلم و ستم بوده و نقش برجسته‌ایی در آگاه سازی مردم داشته و دارند.


وی با بیان اینکه مساجد در دوران پیامبر اسلام(ص) به مرکزی برای قیام و جهاد علیه کفار تبدیل شده بود، افزود: در انقلاب اسلامی ایران نیز مساجد به عنوان یکی از عوامل مؤثر و مهم در ایجاد و شکل گیری نهضت اسلامی و زمینه ساز گسترش، تعمیق و تثبیت این جریانات و تحولات انسانی بوده است.

 

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر گیلان بیان کرد: مساجد در روند شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از عمده‌ترین محل‌های تجمع و اعتراض مردم و شکل‌گیری تظاهرات علیه رژیم شاه بود.

 

وی مساجد را پایگاه و منبع ارتباطات انقلابی دانست و ادامه داد: در واقع تجمع جمعیت که نقش مهمی در شکل‌گیری تظاهرات و اعتراضات مردمی علیه رژیم شاه داشت از مساجد ریشه می‌گرفت.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، تاکید کرد: گستردگی شبکه مساجد در سراسر کشور موجب شده بود تا پیام‌ها و ارتباطات انقلابی به راحتی در سراسر کشور پخش شود و همه مردم در ارتباط با مواضع و پیام‌های رهبر انقلاب قرار گیرند.

 

حجت الاسلام پورابراهیم با تاکید بر نقش مسجد به عنوان مرکز فرماندهی در قرارگاه دینی و فرهنگی اذعان کرد: در عرصه‌های مختلف دفاع و صیانت از اسلام ناب محمدی(ص) و فرهنگ و اعتقادات دینی مسلمانان، مسجد جایگاهی بسیار رفیع و بی بدیل دارد.


وی با بیان اینکه مساجد مهمترین ابزار روحانیت برای ارتباط با اقشار مختلف جامعه بود، افزود: روحانیت از طریق مساجد، ایدئولوژی انقلاب و پیام امام راحل را به گوش مردم می‌‌رساند و سازمان و پایگاه اجتماعی گروه‌های مخالف رژیم بود.

 

حجت الاسلام پورابراهیم با بیان اینکه ترویج فرهنگ استکبار ستیزی و تمسک به آمو‌زه‌ها و اعتقادات مذهبی با حضور و تجمع گسترده مردم در مساجد آغاز شد، تصریح کرد: مسجد به مرکز حرکت آفرین و هدایتگر جنبش‌های آزادیخواهی و عدالت طلبی و نیز چشمه جوشان استکبار ستیزی در جهان تبدیل شده است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 341001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha