افتتاح شعبه ویژه کمیته امداد استان مرکزی در شورای حل اختلاف

شعبه ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی، عصر روز گذشته(6 اردیبهشت) با حضور مسئولان کشوری و استانی در مراسمی در شورای حل اختلاف شهرستان اراک افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، مدیر کل امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در این مراسم گفت: اعتبارات امسال این نهاد نسبت به پارسال، 14 درصد افزایش یافته است. 
سعید صلواتی پور افزود: دولت برای این نهاد در سال جاری دو هزار و 28 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته که با مساعدت نمایندگان مجلس، احتمال افزایش آن وجود دارد.
صلواتی پور، توانمندسازی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد را جزو مهمترین فعالیت های این نهاد عنوان و اضافه کرد: بر اساس یکی از مواد قانون برنامه پنجم توسعه، دستگاه های حمایتی باید سالانه با توانمند سازی، 10 درصد خانواده ها را از چرخه حمایتی خارج کنند.
مدیر کل امور حقوقی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نیز در این مراسم حل مشکلات حقوقی مددجویان تحت پوشش این نهاد را از اولویت های کاری کمیته امداد دانست و گفت: ایجاد این شعبات نقش موثری در کاهش مشکلات حقوقی و دعاویی مددجویان دارد. 
محمود سالارکیا افزود: رسانه، تبلیغات و فرهنگ سازی نقش موثری در آشنایی مددجویان با کار این شعبه دارد که حضور رسانه ها در این راستا بسیار ضروری است.
در ادامه این مراسم، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: این شعبه به منظور کاهش مشکلات حقوقی و دعاویی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) تاسیس شده است و هم اکنون این شعبه تنها شعبه استان است که مددجویان این نهاد از سراسر استان می توانند برای حل مشکلات خود به این مکان مراجعه کنند.
محسن ولیئی با اشاره به اینکه رابطین حقوقی برای شهرستان ها تعریف شده است، اذعان کرد: در حال حاضر 15 رابط برای راهنمایی و مشاوره به مددجویان معرفی شدند.
پایان پیام/
کد خبر 34130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha