تحصن روحانیون کربلا در اعتراض به کشتار شیعیان بحرین

جمعی از روحانیون عراق در اعتراض به تخریب مساجد شیعیان و قرآن سوزی در بحرین در یکی از مساجد کربلا تحصن کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، با افزایش اعتراضات مردمی در بحرین، نیروهای آل خلیفه با پشتیبانی آل سعود برای به سکوت کشاندن شیعیان، 50 مسجد و حسینیه را تخریب کرده و قرآن را به آتش کشیدند که به گمان برخی علماء این افراد نه شیعه هستند و نه سنی که دست به چنین اقدامات اهانت آمیزی می زنند.

در همین راستا، دهها نفر از روحانیون و علمای حوزه علمیه کربلا در اعتراض به تخریب مساجد و قرآن سوزی در یکی از مساجد شهر کربلا تحصن کرده و قلع و قمع تظاهرکنندگان را در بحرین محکوم کردند.

روحانیون تحصن کننده به خبرنگار سایت خبری«النون» گفتند: ما به دعوت آیت الله عظمی سید محمد تقی المدرسی، مرجع عالیقدر امروز دست به تحصن زده ایم و عملیات تخریب مساجد و حسینیه ها را بحرین مجکوم می کنیم.

شیخ محمد علی داعی الحق، یکی از روحانیون تحصن کننده گفت: تخریب 50 مسجد و حسینیه و حکم اعدام برای 7 نفر از شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز، جنایت دیگری است که در بحرین انجام گرفته است.

وی افزود: ما با تحصن خود از جامعه بین الملل،کشورهای غیر متعهد، سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب می خواهیم تا برای توقف هتک حرمتهای آل خلیفه و بازداشت زندانیان و عملیات اعدام تظاهرکنندگان که منافی با حقوق بشر است، دست به اقدامی فوری بزنند.

بنابر گزارش شبکه خبری«النون»، بحرین طی هفته های گذشته شاهد تظاهرات مردم و شیعیانی بود که در آن اصلاحات سیاسی در کشور را خواستار شده بودند.

منابع خبری اعلام کردند که تعدادی مساجد و حسینیه های وابسته به شیعیان در بحرین به دلیل اعتراضات مردمی از سوی نیروهای آل خلیفه تخریب شده است و حکم اعدام برای 7 نفر از مشارکت کنندگان در تظاهرات صادر شده است.

این درحالی است که سانسور خبری و اطلاعاتی همچنان در بحرین مانع از فاش کردن عمق فجایع در این کشور است.

پایان پیام/

 

 


 

کد خبر 34138

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha