تشریح برنامه های دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد مراغه

خبرگزاری شبستان:رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه، محافل انس با قرآن، یادواره شهدا و جشن پیروزی انقلاب را از برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد مراغه در دهه فجر دانست.

احمد دادرس فیاضی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با اشاره به برنامه های دهه فجر شهرستان مراغه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، نقطه عطف تاریخ ایران اسلامی است، برگزاری هرچه پربار و شکوهمند جشن ها و برنامه های آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


وی افزود: آنچه بیش از پیش باید در این برنامه ها مد نظر قرار گیرد، نوآوری و ابداع در شکل و ارائه و نیز غنی سازی آنها در محتوا است که این اهداف با استفاده از ابزارهای فرهنگی هنری محقق می شود.


دادرس فیاضی با اشاره به اینکه برنامه های متنوعی برای برگزاری جشن های سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان مراغه پیش بینی شده است، ابراز داشت: سعی بر آن شده تا در اکثر زمینه های قرآنی، فرهنگی و هنری برنامه های پر محتوایی در سطح شهر و روستاهای همجوار برگزار شود.


مسئول کمیته فرهنگی هنری ستادهه فجر انقلاب اسلامی مراغه ادامه داد: اجرای برنامه شب شعر با عنوان "تجلی فجر" توسط انجمن ادبی اوحدی مراغه ای، برپایی نمایشگاه خوشنویسی توسط انجمن خوشنویسان مراغه، برپایی نمایشگاه تجسمی آثار حجم و نمایشگاه طراحی و نقاشی توسط انجمن هنرهای تجسمی، اجرای عمومی نمایش کودک توسط انجمن هنرهای نمایشی، برپایی نمایشگاه عکس توسط انجمن سینمای جوانان و برگزاری دومین نشست تخصصی "نقش قلم در پیروزی انقلاب اسلامی" توسط انجمن نویسندگان از برنامه های دهه فجر شهرستان مراغه است.


وی همچنین برگزاری مسابقات قرآنی و محافل انس با قرآن توسط کانون های فرهنگی هنری شهدای کرده ده، امام صادق(ع) پهرآباد و فرقان، برگزاری یادواره شهدا با مشارکت کانون فرهنگی هنری مسجد سردارآباد و کانون فرهنگی هنری مشکوه روستای ورجوی و همچنین برگزاری جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط کانون فرهنگی هنری شهدای علویان را از جمله برنامه های پیش بینی شده در این ایام برشمرد.


دادرس فیاضی با بیان اینکه نمایشگاه نقاشی به مناسبت دهه فجر در مراغه برپا شده است، عنوان کرد: نمایشگاهی از آثار منتخب هنرمندان با رویکرد جدیدی با عنوان "خلوت خاطر" به همت کانون بسیج هنرمندان مراغه و با همکاری انجمن هنرهای تجسمی، اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه و پایگاه نجمه‌خاتون حوزه‌ فاطمه‌الزهرا سپاه مراغه در نگارخانه‌ افرازه‌ مراغه برپا شده است.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه افزود: در این نمایشگاه که به مناسبت دهه‌ فجر از 12 تا 17 بهمن ادامه خواهد داشت، تعداد 32 تابلو در تکنیک مدادرنگی و رنگ‌ روغن به معرض نمایش گذاشته شده است.


وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه همه‌ روزه عصرها از ساعت 16:30 الی 18:30 جهت بازدید عموم علاقه مندان هنرهای تجسمی دایر است.


پایان پیام/
 

کد خبر 341381

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha