به جای کلی گویی در خصوص انقلاب بومی صحبت کنیم

خبرگزاری شبستان: تاریخ نگار انقلاب اسلامی گفت: باید در سخن گفتن از انقلاب اسلامی ایران، به جای کلی سخن گفتن، از مصداق های بومی صحبت کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، غلامرضا خارکوهی، تاریخ نگار انقلاب اسلامی، شب گذشته (19 بهمن) در صحن پنجاه و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان افزود: در مواردی دیده شده که برخی نهادها و اداراتی که حتی وظایفشان در راستای شناساندن انقلاب اسلامی به جامعه امروز است، کم لطفی هایی صورت می گیرد.


وی ادامه داد: این کوتاهی ها ربطی به کمبود بودجه و فراموشی ندارد، بلکه بازشناسی حوادث انقلابی برای نسل سوم، وظیفه ای بر دوش ماست.


خارکوهی ماهیت مذهبی انقلاب اسلامی ایران در مقابل دیگر انقلاب های بزرگ دنیا را از تفاوت های فاحش آن دانست و تصریح کرد: مطالعه انقلاب های روسیه، فرانسه، آمریکا، هندوستان و انقلاب بزرگ چین نشان می دهد هیچ کدام مانند انقلاب ایران ماهیت مذهبی نداشتند و وجه اشتراک همه آن ها ماهیت کاملأ سیاسی و سکولاری آن ها است.


تاریخ نگار انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از سرعت بیشتری نسبت به دیگر انقلاب ها برخوردار است، گفت: انقلاب ایران پس از 17 سال ایستادگی و مبارزه به پیروزی رسید، در حالی که برخی دیگر از انقلاب های جهان 30سال به طول انجامیدند.


وی خاطرنشان کرد: شاید همه انقلاب ها مدعی در اختیار داشتن رهبری را داشته باشند اما باز هم با مقایسه ای خواهیم یافت، رهبر انقلاب اسلامی ایران، رهبری منحصر به فرد بود.


خارکوهی تأثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران به لحاظ مکتبی را تفاوت سوم انقلاب ایران با دیگر انقلاب های جهان دانست و افزود: هیچ یک از انقلاب های حاضر در دنیا، این بعد را پوشش نداده و بیشتر در قالب های سکولار و کمونیست غربی بودند.


تاریخ نگار انقلاب اسلامی با اشاره ای به سخن میشل فوکو که انقلاب اسلامی ایران را روح جهان بی روح عنوان کرده اند، در بیان سخن صاحب نظری از آمریکا گفت: انقلاب اسلامی ایران، تنها ایدئولوژی تأثیرگذار در قرن بیستم است.


وی تصریح کرد: اگر با نظرات بسیاری از سراسر جهان در خصوص انقلاب کبیر اسلامی ایران مواجه می شویم به خاطر حضور روح مذهبی و دینی بر آن است.


خارکوهی (19بهمن) را روز آتش سوزی گرگان عنوان کرد و اظهار داشت: در این روز حدود یکصد محل کسب از فلکه شهرداری تا فلکه مازندران طی دو ساعت توسط مأموران رژیم پهلوی به آتش کشیده شد.


پایان پیام/
 

 

کد خبر 341385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha