دومین کانون عشایری جمعیت هلال احمر کشور در خراسان جنوبی افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: همزمان با هشتمین روز از دهه فجر، دومین کانون عشایری جمعیت هلال احمر کشور درخراسان جنوبی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، مدیرعامل جمعیت هلال احمرخراسان جنوبی، امروز صبح (20 بهمن) در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: افتتاح کانون عشایری هلال احمر خراسان جنوبی درمنطقه عشایرنشین جبارشهرستان قاینات دومین کانون عشایری درسطح کشورمحسوب می شود.

 

محمدرحیم شهریاری با اشاره به اینکه سازمان جوانان هلال احمر به منظورترویج فرهنگ خودامدادی، روحیه کارگروهی و تعاون و همچنین معرفی صحیح اهداف جمعیت هلال احمر دربین جوانان کشورکانون های مختلفی ایجاد می کند، گفت: کانون های دانشجویی، غنچه های هلال، روستایی و آزاد از جمله این کانون هاست.

 

وی ادامه داد: ایجاد کانون عشایری هلال، امسال برای اولین بار در جمعیت هلال احمرکشور مطرح شد و همزمان با ایام الله دهه فجر، اولین کانون آن در استان خوزستان افتتاح شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان با اشاره به پتانسیل های خوب خراسان جنوبی گفت: وجود عشایرکه به فرموده امام ذخایر انقلاب هستند دراستان سبب شد تا با تلاش بتوانیم دومین کانون عشایری کشور را در منطقه عشایرنشین جبار شهرستان قاینات افتتاح کنیم.

 

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت معیشتی عشایرکه در طبیعت سپری می شود، افتتاح این کانون در بین عشایرمی تواند زمینه ساز آموزش های لازم به آنان برای مقابله با حوادث طبیعی باشد.

 

به گزارش روابط عمومی هلال احمر خراسان جنوبی، شهریاری عشایر را یکی ازگروه های فعال و پویای جامعه و وفادار به انقلاب دانست وگفت: شناسایی پتانسیل های بالقوه جوانان عشایر و فراهم کردن زمینه های گسترش فعالیت های اجتماعی و عام المنفعه جوانان عشایر از مهمترین وظایف کانون های عشایری است.

 

 گفتنی است منطقه عشایرنشین جبار با45 خانوار 161نفرجمعیت دارد و در شمال شرقی شهرستان قاینات واقع شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 341484

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha