سومین اجلاس سراسری انجمنهای فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه برگزارمی شود

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه از برگزاری سومین دوره از اجلاس سراسری مسئولان تشکل ها و انجمن های فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه در 27 بهمن ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام محمد رضا صالح، معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه امروز (20 بهمن) در گفتگو با خبرنگاران گزارشی از فعالیت های این معاونت و همچنین انجمن های علمی تشکیل شده در این جامعه پرداخت.


وی ادامه داد: طلاب و دانش پژوهان جامعه المصطفی العالمیه علاوه بر فعالیت های علمی و پژوهشی و تلاش در مسیر تولید دانش به فعالیت های تبلیغی فرهنگی و تربیتی هم اشتغال دارند و بسیاری از این طلاب امروز از عناصر تاثیرگذار تبلیغی در کشور خودشان هستند.


معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه گفت: در حقیقت جامعه المصطفی العالمیه با کمک به رشد فکری و معنوی جوانان سراسر کشور به ملت ها و تاریخ کشورهای مسلمان خدمات شایانی ارائه داد.


ارتقاء سطح دانش ملل مسلمان و رشد معنوی جوانان جهان اسلام از اهداف جامعه المصطفی العالمیه
وی تصریح کرد: ارتقاء سطح دانش ملل مسلمان و رشد معنوی و اخلاقی جوانان جهان اسلام از اهداف جامعه المصطفی العالمیه است و امروز جوانان از 110 کشور جهان در این مرکز تحصیل کرده و فارغ التحصیل می شوند.


حجت الاسلام صالح افزود: این فارغ التحصیلان حداقل به به یک زبان زنده دنیا که زبان عمیق و ژرف فارسی است، آگاهی دارند و در علوم اسلامی دانش اندوزی کرده اند و از نظر مهارت نویسندگی و پژوهشگری به توانمندی علمی رسیده و به یک مبلغ فعال فرهنگی در حوزه رسانه، مطبوعات و سایر عرصه های فرهنگی تبدیل شده اند.


ثبت 261 انجمن در جامعه المصطفی العالمیه
وی در ادامه با اشاره به فعالیت های انجمن های شکل گرفته در این مرکز خاطرنشان کرد: بخشی از فعالیت های ما در قالب انجمن به ثبت رسیده و تا کنون 261 انجمن در این معاونت به ثبت رسیده است.


معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه گفت: این انجمن ها عمدتا دارای نشریه و سایت های تبلیغی هستند که به زبان های مختلف فعالیت می کنند و حتی برخی انجمن ها شبکه های ماهواره ای و رسانه ای نیز دارند.
 

طلاب جامعه المصطفی العالمیه باید برای رسیدن به مفاد منشور این مرکز تلاش کنند
وی با تاکید بر لزوم تبدیل طلاب غیرایرانی تحصیل کرده در این مرکز به الگوی اخلاقی و معنوی که قدرت تاثیرگذاری در منطقه خود را داشته باشند، اضافه کرد: بر اساس منشور جامعه المصطفی العالمیه کلیه اعضای تشکل هاباید پس از یک دوره زمانی باید به ویژگی هایی از جمله مسئولیت پذیری، خلاقیت، بالندگی، آگاهی به نیازهای نسل جوان و انگیزه خدمت به ملت های مسلمان و جامعه بشریت مجهز شوند.


طلاب جامعه المصطفی العالمیه، پرچمداران اتحاد امت اسلامی و زمینه سازان احیای اسلام ناب
حجت الاسلام صالح ادامه داد: هدف دوم ما از تاسیس انجمن های علمی فرهنگی طلاب خارجی مقابله با توطئه ها و برنامه های دشمن برای ایجاد تفرقه بین ملت های مسلمان است چرا که آنها پرچمداران اتحاد امت اسلامی و زمینه سازان احیای اسلام ناب در سراسر جهان هستند.


وی گفت: در این مرکز هر انجمن بر اساس اساسنامه ای مصوب شده برای انجمن ها موظف به حرکت تقریبی و تلاش برای همبستگی بین ملت های مسلمان دنیاست.


معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه افزود: در حال حاضر 13 هزار طلبه از 110 کشور جهان در جامعه المصطفی العالمیه مشغول به تحصیل و پژوهش هستند و این مرکز به یک کانون بزرگ همکاری و همیاری ملت های مسلمان تبدیل شده و در اتحاد مسلمانان جهان نقش موثری دارد.


وی افزود: انجمن ها از جهت حقوقی دارای شخصیت مستقل هستند و فعالیت های آنها بر اساس برنامه ریزی ها و هدف گذاری های خودشان بوده و جامعه المصطفی العالمیه تنها نقش حمایتی را در این موضوع ایفا می کند.


اجلاس سراسری مسئولان تشکل ها و انجمن های فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه 27 بهمن برگزار می شود
وی تصریح کرد: اجلاس سراسری مسئولان تشکل ها و انجمن های فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه به عنوان مجمع عمومی انجمن های فرهنگی هر سال در جامعه المصطفی العالمیه برگزار می شود که امسال سومین دوره آن 27 بهمن برگزار با سخنرانی حجت الاسلام اعرافی، ریاست جامعه و یکی از بزرگان حوزوی برگزار می شود.


حجت الاسلام صالح در خصوص اهداف این نشست سالانه گفت: بستر سازی برای ارتباط، همکاری و تبادل تجربیات بین انجمن های فرهنگی و اطلاع رسانی و توجیح انجمن ها فرهنگی نسبت به مسائل کلان جهان اسلام و همچنین تاکید نسبت به فعال شده انجمن ها در جهت همگرایی و اتحاد بین الملل مسلمین و تجلیل از فعالان فرهنگی این انجمن ها از اهداف برگزاری سومین دوره از این نشست سراسری است.


پایان پیام/
 

کد خبر 341577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha