فعالیت 37 موسسه قرآنی در استان زنجان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در حال حاضر 37 موسسه قرآنی زیر نظر این اداره در استان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، ناصر مقدم امروز(20 بهمن) در همایش قرآنی طلوع فجر اظهار داشت: استان زنجان جزو استانهای برترکشوری در زمینه ایجاد انجمن های قرآنی است.

وی با اشاره به ظرفیت های مناسب در زمینه آموزش و یاد گیری قرآن در استان زنجان یادآور شد: امیدواریم بزودی شاهد جهش فعالیتهای قرآنی در استان زنجان باشیم.

 

مقدم با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به عنوان نماینده امور قرآنی و فرهنگی در حوزه های مختلف قرآن وعترت دارای وظایفی در استان است، اظهار داشت: در حال حاضر استان زنجان دارای 37 موسسه قرآنی فعال است و هفت موسسه قرآنی در شرف فعالیت دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان شد: این استان جزو استانهای برتر کشوری است که هفت انجمن قرآنی و نهج البلاغه است.

 

وی همچنین از فعالیت امور قرآنی و تاسیس موسسات قرآنی در شهرستانهای ابهر، ایجرود و سلطانیه خبر داد و گفت: استان زنجان آمادگی کامل برای فعالیتهای قرآنی در سطح استان و کشور را دارد.

 

مقدم با اشاره به آمادگی ارائه خدمات امور قرآنی در سطح استان تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به هر نحو ممکن آمادگی لازم را در این زمینه برای ترویج قرآن آموزی برای اصحاب قرآنی در استان را دارد.
 

این مقام مسئول یادآور شد: وظیفه دینی ما در جهت کمک و مساعدت به ارتقای فعالیتهای قرآنی استان حائز اهمیت است.

 

مقدم با استناد به حدیث ثقلین ادامه داد: معاونت قرآن وعترت در راستای پرداختن به آموزشهای قرانی در کنار توجه به مقوله عترت تشکیل شده است.
 

 

وی در پایان با بیان اینکه در سال آینده کلاسهای تفسیر، مفاهیم و کارگاههای آموزشی نهج البلاغه همراه با اردوهای قرآنی و تفریحی در استان راه اندازی خواهد شد، افزود: آموزه های قرانی باید در جامعه بیشتر از پیش مورد توجه قرار گیرد.
 

پایان پیام/

کد خبر 341629

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha