زندگی سالم و بانشاط در سایه تحرک و ورزش به وجود می آید

خبرگزاری شبستان: مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر توسعه ورزش در مدارس، گفت: زندگی سالم و بانشاط در سایه تحرک و ورزش به وجود می آید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، سالارعرفانی نسب، مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، امروز ( 20 بهمن) در مراسم تجلیل از دانش آموزان مدال آور مسابقات کشوری در سنندج، افزود: توسعه ورزش در مدارس یکی از سیاست های آموزش و پرورش و از موارد مورد تاکید در سند تحول بنیادین است.


وی افزود: امروزه زندگی ماشینی، آپارتمان نشینی و استفاده از غذاهای فست فودی موجب کم تحرکی میان مردم و مبتلا شدن افراد به انواع بیماری ها شده است و تنها چیزی که می تواند انسان را از این کم تحرکی نجات دهد روی آوری به ورزش است.


مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: هم اکنون تا حدودی توجه به ورزش های همگانی همچون پیاده روی در میان مردم جا افتاده است و برگزاری اینگونه برنامه های همگانی موجب شور و شعف و تحرک خاصی میان آحاد جامعه شده است.


وی افزود: توسعه ورزش های همگانی و در قالب آن ورزش های قهرمانی یکی از اولویت های ما در آموزش و پرورش است و در این راستا باید استعداد یابی های لازم انجام شود.


عرفانی نسب اظهار داشت: استعدادیابی در رشته های ورزشی باید از مدارس آغاز شود و لازمه این کار فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم وجود مربیان متخصص و فعال در مدارس است.


مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه آموزش و پرورش در طول این چند سال توجهات خوبی به بحث ورزش داشته است تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش با درک شرایط در یک حرکت تعداد زیادی مربی ورزشی را در مدارس سطح کشور جذب کرد.


به گفته وی، هم اکنون 938 مربی ورزشی در سطح استان فعالیت دارند که نصف بیشتر این مربیان در قالب طرح استخدامی وزارت آموزش و پرورش جذب شده اند.


این مقام مسئول با بیان اینکه لازمه داشتن قهرمانان ورزشی در سطح استان را فراهم کردن امکانات لازم برای بروز استعداد ها عنوان و خاطرنشان کرد: هم اکنون 38 سالن ورزشی در سطح استان وجود دارد اما این تعداد کافی نیست و اداره ورزش و جوانان باید ما را در راستای افزایش این سالن ها یاری دهد.
 

پایان پیام/

کد خبر 341695

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha