افتخار ایرانیان میزبانی شایسته از فرزندان اهل بیت (ع) است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه هرچه داریم به برکت قرآن و اهل بیت (ع ) است ، گفت: افتخار ما ایرانیان پذیرایی با آغوش باز از امام رضا (ع) و فرزندان اهل بیت (ع) و امامزادگان است.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی صبح امروز 20 بهمن در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک میان سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هتل ارم تهران ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: این تفاهم نامه طی جلسات متعددی با مشورت معاونان دو سازمان و براساس قوانین و تکالیف هر دو سازمان تهیه شده است.

وی با بیان اینکه تعداد بسیاری از امامزادگان، بقاع متبرکه، مساجد و اماکن مذهبی کشور، میراثی و از قدمت تاریخی برخوردار است گفت: بر حسب قوانین سازمان میراث فرهنگی این اماکن باید به عنوان تاریخ و فرهنگ کشور باقی بمانند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه برای هماهنگی در خصوص برخی امور مشترک لازم بود تفاهم نامه ای میان دو سازمان منعقد شود ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه و قوانین مطرح ، بنای این اماکن حفظ خواهد شد و بقعه این امامزادگان که به عنوان فرزندان پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) مورد توجه مردم بوده و از قداست خاصی برخوردارند و وظیفه سازمان اوقاف رسیدگی، مرمت، بازسازی و زیباسازی ابنیه آنان است، ترمیم و بازسازی خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه، اضافه کرد: این تفاهم نامه بر اساس این اهداف در زمان دکتر نجفی و به همت و مشورت معاونین دو سازمان تهیه شد و بسیار خرسندیم که آغاز کار دکتر سلطانی فر در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با امضای این تفاهم نامه و حرکت در خصوص بقاع متبرکه و امامزادگان همراه شده است.

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه، بقاع متبرکه و امامزادگان که جزء آثار تاریخی کشور محسوب می شوند، با رعایت قوانین و مقررات میراث فرهنگی حفظ خواهد شد افزود: برخی از بقاع متبرکه کشور، از قبیل «شوش دانیال» در خوزستان و «قیدار نبی» در زنجان جزو پیامبران الهی هستند، که تعداد آنان به 28 بقعه می رسد و براساس شأن و منزلت آنان، باید این بناها ترمیم و بازسازی شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: این کشور، هرچه بدست آورده است، از قرآن و اهل بیت است و افتخار ایرانیان، پذیرایی با آغوش باز از امام هشتم(ع) است که پس از هجرت ایشان بسیاری از امامزادگان و فرزندان و نوادگان اهل بیت نیز راهی ایران شدند، که ایرانیان آنان را با آغوش باز پذیرفتند و هم اکنون پس از سال ها، مزار فرزندان اهل بیت را مورد توجه خود قرار می دهند.

 

حجت الاسلام محمدی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه هم وظیفه دارد، بقاع متبرکه آنان را از لحاظ باطنی و ظاهری، ترمیم و بازسازی کند تا مورد رضایت مردم واقع شود.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه برخی از امامزادگان و بقاع متبرکه از قبیل علی بن جعفر در استان قم و امامزادگان یاسر و ناصر در مشهد مقدس دارای زائران خارجی بسیاری هستند افزود: براساس این تفاهم نامه و اقتضائات، می بایست به گونه ای برنامه ریزی کرد که این زائران از مواهب معنوی بقاع متبرکه امامزادگان و فرزندان اهل بیت بهره برداری کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان اظهار امیدواری کرد که با بهره گیری از این تفاهم نامه بتوان فرهنگ اهل بیت را بیش از پیش در کشور تعمیق و گسترش داد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 341708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha