هیچ فیلمی صبح امروز در جشنواره فیلم فجر مشهد اکران نشد

خبرگزاری شبستان: دبیر جشنواره فیلم فجر مشهد گفت: با توجه به اینکه امروز مصادف با رحلت حضرت معصومه (س) است هیچ فیلمی در نوبت صبح اکران نشده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سید حمید طباطبایی، دبیر جشنواره فیلم فجر مشهد ظهر امروز(21بهمن) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز مصادف با رحلت حضرت معصومه (س) است هیچ فیلمی در نوبت صبح اکران نشده است.

 

وی با بیان اینکه اکران های امروز های جشنواره از ساعت 13آغاز می شود، خاطر نشان کرد: در پنجمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر مشهد فیلم های"رنج و سرمستی" و "شیار 143" اکران می شود.

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی خاطر نشان کرد:فیلم "رنج و سرمستی" ساخته جهانگیر الماسی در ساعت 13و 17 و فیلم "شیار 143" به کارگردانی نرگس آبیار در ساعت 15، 19 و 21 برای علاقمندان هنرهفتم اکران می شود.

 

بنا بر این گزارش، داستان فیلم "رنج و سرمستی" در یک گستره زمانی سی ساله از قبل از جنگ تحمیلی آغاز شده و تا زمان حال ادامه دارد و به نقش زنان و جوانان در دوران دفاع مقدس و تداوم این نقش در پیشبرد علمی و فنی کشور می پردازد و فیلمبرداری آن در نقاط مختلفی در سراسر ایران انجام خواهد شد.

 

 

"رنج و سرمستی" روایت مشترکی از جنگ رژیم بعث با ایران و جنگ آمریکا با عراق است که مضمون آن راجع به صنایع پیشرفته کشورمان در عرصه های هوا و فضا است و قرار است در آن تلاش های مردم ایران برائ پیشرفت کشور در خلال جنگ به نمایش درآید.

 

محور قصه “رنج و سرمستی” که در حوزه سینمای دفاع مقدس تهیه و تولید شده است  و درباره خانمی است که در جنگ ایران و عراق اسیر شده و به عراق رفته و پس از سال‌ها به ایران بازمی‌گردد و با ماجراهای گوناگون روبرو می‌شود.

 

ماه چهره خلیلی، شهرام پور اسد، مهدی صبائی، هرمز سیرتی، احمد کاوری، حسین خانی بیگ از جمله بازیگران فیلم" رنج و سرمستی" هستند.

 


همچنین داستان فیلم " شیار 143" ساخته نرگس آبیار درباره خانواده‌ای است که به نوعی درگیر مساله جنگ بین عراق و ایران می‌شود.

 

مریلا زارعی، مهران احمدی، جواد عزتی، گلاره عباسی، حسام بیگدلی از جمله بازیگران اصلی فیلم" شیار 143" هستند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 342075

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha