همدلی باعث جذب نسل جوان به مسجد و پایگاه های بسیج می شود

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه مشگین شهر، گفت: مساجد نقش ویژه ای در تحکیم بخشی بین نیروهای انقلاب داشته و همدلی نیروهای انقلابی باعث جذب بیشتر نسل جوان به مسجد و پایگاه های بسیج می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، یدالله علیپور، فرمانده سپاه مشگین شهر، ظهر امروز (21 بهمن) در گفتمان انقلاب اسلامی با موضوع ائمه جماعت، هیئت امنا مساجد، پایگاه مقاومت و دهه فجر در محل امام زاده سید سلیمان مشگین شهر، اظهار داشت: هر پایگاه مقاومت، کانون فرهنگی هنری محله باید با ایجاد فضای مناسب و همدلی عملکرد خوبی در زمینه جلب اعتماد عمومی و جذب بیشتر مردم به‌ویژه نسل جوان و نوجوان را به مسجد و بسیج فراهم سازد.


علیپور، با بیان اینکه پایگاه‌های مقاومت به عنوان خط مقدم بسیج است، افزود: بسیج شجره طیبه و یادگار امام راحل است و بر ما وظیفه است که امانت دار خوبی بوده و با پیروی از ولایت فقیه در راستای خط امام (ره) و آرمان های شهدا حرکت کنیم.


فرمانده سپاه مشگین شهر، خاطر نشان کرد: حرکت های خودجوش و غرتمندانه جوانان و حضور با صلابت آنها در پایگاه‌های مقاومت بسیج، نشان از خنثی شدن تمام توطئه های دشمنان است و باید دشمن از این حضور دریابد که جوانان ایران اسلامی در خط رهبری و انقلاب حرکت کرده و بر اساس آموزه های دینی پرورش یافته اند.


در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام علیرضا نعمتی، رئیس تبلیغات اسلامی مشگین شهر، در سخنانی به نقش مسجد در مقابله با تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: تمام سرمایه گذاری های دشمن در این راستا است که جوانان ایران اسلامی از مسجد فاصله بگیرند چرا که دشمن دریافته است که مسجد پایگاه وحدت مسلمانان است.


حجت‌الاسلام نعمتی، تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مسجد را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: مسجد مکانی تنها برای عبادت و راز و نیاز با خدا نیست بلکه مسجد کارکردهای مختلفی دارد که باید در جامعه احیا و نهادینه شود.


رئیس تبلیغات اسلامی مشگین شهر، با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی ایران از کنار مساجد شروع شد، خاطر نشان کرد: نقش مذهب و ارزش های معنوی در بروز و ظهور انقلاب اسلامی نقش بسزایی است که باعث شد پیر و جوان، زن و مرد، کودک و نوجوان به صحنه آمده و از آرمان های امام خود دفاع کنند.


در حاشیه این مراسم، نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، به برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب و انقلاب اسلامی در شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه مدهای اسلامی حجاب به نمایش گذاشته شده است و در حاشیه این نمایشگاه کلاس های بصیرت افزایی و جایگاه مقام و منزل زن در انقلاب اسلامی ویژه بانوان نیز برگزار می شود.


مسئول کمیته مساجد دهه فجر استان، با اشاره به این مطلب که نمایشگاه حجاب و عفاف دستاوردهای بسیاری داشته است و بانوان شهرستان خلخال استقبال ویژه ای این نمایشگاه داشته اند، افزود: غرفه ویژه برای بررسی شخصیت والای حضرت معصوم (س) نیز در نظر گرفته شده است.


این مقام مسئول، با بیان این مطلب که امشب شب 22 بهمن ماه همزمان با سراسر کشور مراسم تکبرگویی برگزار خواهد شد، افزود: مدیران مسئول کانون های مساجد سراسر استان هماهنگی ویژه ای صورت گرفته است که با حضور اعضای کانون های در مساجد این مراسم به طور ویژه ای برگزار و این سنت انقلابی برای جوانان تبیین شود.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، در پایان سخنان خود، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (ع) از تولید نشریه فرهنگبانان مسجد با موضوع زن در انقلاب اسلامی به مناسبت وفات حضرت معصومه(س) خبر داد.


لازم به ذکر است در این مراسم تجلیل از فعالان مساجد با حضور مسئولان شهرستان مشگین شهر انجام شد.


پایان پیام/

کد خبر 342188

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha