جریانات سلفی گری، تکفیری و وهابیت درجهان برگرفته از اسلام آمریکایی است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه نظام سلطه اسلام بدلی را به دنیا معرفی می کند، گفت: جریانات سلفی گری، تکفیری و وهابیت درجهان برگرفته از اسلام آمریکایی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی صبح امروز(23بهمن) همایش "منادیان انقلاب 3" و در جمع مداحان و شاعران آیینی اظهار کرد: حرکات اولیای الهی در مسیر براندازی کفر و طاغوت زمان همواره با ولایت پذیری همراه بوده است.


وی با بیان اینکه اولیای الهی حرکت مستدام همیشه صلیب دارشان را بر دوششان حمل می کردند و هیچ گاه اعتقادخود را به مال سخیف دنیا نفروختند، گفت: اسلام چیزی نیست که از دل و ذهن افراد برود چرا که با حقیقت باطنی انسان ها در ارتباط است .


حجت الاسلام مرویان حسینی با تاکید بر اینکه نظام سلطه اسلام بدلی را به دنیا معرفی می کند این است که از انتشار اسلام ناب در جهان نگران است، خاطر نشان کرد: استکباربا اسلام آمریکایی هیچ مشکلی ندارد و دولت های استعمارگر نه تنها مبلغ و مروج این اسلام هستند بلکه بری آن هزینه می کنند و شبکه های جهانی خود را نیز در اختیار آنان قرار می دهند.


وی با اشاره به این مطلب که جریانات سلفی گری، تکفیری و وهابیت درجهان برگرفته از اسلام آمریکایی است، بیان داشت: اسلام آمریکایی، اسلام خشونت، تحجر و بی منطقی است و این نوع اسلام وابسته به نظام سلطه باعث تکفیر، سوء ظن بین مسلمانان و ایجاد ناامنی در ذهن مردم جامعه می شود.


حجت الاسلام مرویان با اشاره به اینکه جریان های انقلابی که ریشه در مکتب اهل بیت(ع) دارد غرور آفرین و امیدوارکننده است، گفت:‌ انقلاب اسلامی ما چون با جریان عاشورا، ولایت و دلهای مردم ارتباط داشت پا برجاست.


وی با بیان اینکه امام راحل بر تمایز اسلام ناب محمدی از اسلام آمریکایی تأکید داشت ادامه داد:‌ ایشان همواره خطرات استکبار در چهره اسلام آمریکایی را به مردم گوشزد می کرد.


حجت الاسلام مرویان حسینی با بیان اینکه وحدت و تقریب برای ایجاد آرامش است و رشد اسلام ناب را در پی دارد، افزود:‌ این موضوع باید با الگوی فرهنگ اهل بیت(ع) همسو باشد.


حجت الاسلام مرویان خطاب به مداحان و ذاکران می‌توانند پیام معرفت، معنویت و قربت اهل بیت(ع) را به گوش مردم برسانند، گفت:‌ آنان با زبان سبز و سرخ خود یاران اهل‌بیت(ع) در بدنه مردم هستند.


حجت الاسلام مرویان با بیان اینکه افسران این انقلاب مداحان انقلابی، متدین و فهیم هستند افزود:‌ مداحان، ذاکران و شاعران آیینی در مسیر مکتب اهل بیت(ع) ابزاری مؤثرهستند.


وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به این مطلب که انقلاب ما با انگیزه های اسلامی برخاسته از مساجد و جلسات دینی شکل گرفت، افزود:‌ این حرکت با پیشگامی روحانیت و حضور مردم متدین و با شعارهای اسلامی پایدار مانده است چرا که ریشه انقلاب ما در فرهنگ اهل بیت(ع) و ارزش های اسلامی جای دارد.


مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه گرچه شعار جاودان و بنیادین انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است ولی رویکرد انقلاب ما همیشه فرهنگی بوده است، بیان داشت: سرمایه این انقلاب سرمایه فرهنگی است.

 

وی همچنین در ادامه با اشاره به شخصیت ارزشمند دعبل در آیینه تاریخ افزود:‌ تعصب اصلی این مرد بزرگ به فرهنگ اهل بیت (ع) بود، افزود: اشعار دعبل، اشعاری حماسی، در جهت بیداری انسان ها و ذکر مناقب اهل بیت(ع) است.


حجت الاسلام مرویان با اشاره به اینکه دعبل هیچ گاه شرافت و اصالتش را به طاغوت زمان نفروخت ادامه داد:‌ در عین حال هیچ طاغوتی از گزند زبان تند او در امان نبود و همین امر باعث شهادت وی در شوش شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 342780

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha