همایش شعر «انقلاب اسلامی» برگزار می شود

خبرگزاری شبستان:معاون فرهنگی اداره کل ارشادخراسان رضوی ازبرگزاری همایش شعر انقلاب اسلامی در(30 بهمن) و(اول اسفند) خبر داد و گفت: دراین همایش از8 شاعر برجسته استان در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی تقدیرخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حسین مسگرانی، معاون فرهنگی اداره کل ارشاد خراسان رضوی، ظهر امروز(23 بهمن) در نشستی خبری پیرامون برگزاری همایش شعر فجر با موضوع انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه یکی از جایگاه های مهم در بحث معرفی فرهنگ انقلاب اسلامی در سطح کشور، منطقه و جهان حوزه شعر بوده است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شعرای استان و به خصوص شعرای مشهد جایگاه فاخری در کشور دارند.


وی از برگزاری همایش شعر انقلاب اسلامی در روز های (30 بهمن) و (اول اسفند) جاری خبر داد و افزود: تقدیر از  هشت شاعر برجسته استان در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی  و شعر خوانی با حضور برترین شاعران کشور در حوزه انقلاب اسلامی  از جمله برنامه های همایش شعر انقلاب است.

 

وی با بیان اینکه در این همایش از حجت الاسلام سید عبدالله حسینی از بنیانگذاران دفتر شعر خراسان رضوی تقدیر به عمل خواهد آمد، ابراز کرد: همچنین به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از میان نویسندگان خراسانی که در خصوص تاریخ انقلاب اسلامی خراسان و مشهد دارای اثر ارزشمند و پژوهشی به چاپ رسیده باشند، تقدیر می شود.

 مسگرانی از رونمایی ویژه نامه ای در حوزه معرفی شعر انقلاب با رویکرد مفاخر شعر مشهد و خراسان خبر داد و گفت:  همچنین طی مکاتبات صورت گرفته با معاونت فرهنگی وزارت ارشاد  نیز شهریور ماه 93  و در روز " شعر فارسی" مراسم بزرگداشتی برای 5تن از شاعران خراسانی که در قید حیات نیستند برگزار خواهد شد.


بنابر گزارش در ادامه جواد گنجعلی، دبیر علمی جشنواره شعر انقلاب اسلامی، اشاره ای به بخش های مختلف این همایش داشت و ابراز کرد: شعر جوان و انقلاب، رسانه و شعر انقلاب، شعر انقلاب و حوزه آموزش،شعر انقلاب و حوزه پژوهش  از محورهای اصلی این همایش است.


وی خاطر نشان ساخت: در همایش شعر انقلاب اسلامی 20 تن از پیشکسوتان در حوزه شعر، شعر خوانی خواهند داشت که از این تعداد 10 تن شاعران مشهدی هستند.


دبیر علمی جشنواره شعر انقلاب اسلامی اشاره ای به برگزاری سومین همایش ملی " از طوس تا نیشابور " داشت و اذعان کرد: فراخوان عمومی این جشنواره اواسط اسفند و زمان برگزاری این همایش ملی 25 تا 28 اردیبهشت 93 در مشهد و نیشابور خواهد بود.


پایان پیام/
 

کد خبر 342811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha