ضرورت توسعه و ترویج مراکز آموزشی دینی اهل سنت و تشیع

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: معنویت و گفتمان دینی از عوامل مهم اتحاد مسلمانان است که این مهم در مراکزآموزشی دینی اهل سنت و تشیع توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، صبح امروز (24 بهمن)، در جمع خبرنگاران گفت: علمای اسلام جانشینان و وارثان انبیا الهی هستند و همان طوری که دعوت به دین و یکتایی و مبارزه با استکبار، ظلم و ستم هدف مشترک انبیا الهی بود علمای اسلام هم این مسئولیت و رسالت را بر عهده دارند.

 

وی افزود: وجود حوزه های علمیه در استان از دیگر نعمت های خداوند به مردم استان بوشهر است و  در حال حاضر نماز مغرب و عشاء در تمام مساجد استان اقامه می شود.

 

وی با اشاره به نیاز جامعه به روحانی تصریح کرد: مراکز آموزشی و علمی به حضور روحانیت نیاز دارند تا بتوانند با معارف اسلامی و آموزه های دینی تا آخرین مقاطع تحصیلی رشد کنند.

 

حجت الاسلام سروستانی، با بیان اینکه باید قدر فرصت های تبلیغی را دانست، خاطرنشان کرد: فرصت های تبلیغ با جانفشانی شهدای این مملکت به دست آمده است و باید از آن به بهترین شکل استفاده کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، معنویت و گفتمان دینی را از عوامل اصلی پیروزی انقلاب دانست و افزود: وقتی که گفتمان دینی مطرح می شود و بیان احکام نورانی اسلام سرلوحه کار یک جریان قرار بگیرد مطمئنا آن به نتیجه می رسد، چون ذات اقدس احدیت خود وعده پیروزی داده است.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش مسجد بیان داشت: یکی از کارکردهای مهم، کارکرد آموزشی و تبلیغی مسجد است و مسجد همواره محلی برای آموختن و آموزش دادن علم و دانش و تبلیغ معارف الهی و دینی به شمار می رودو تعلیم و تعلّم در مسجد از زمان پیامبر اکرم(ص) و صدر اسلام وجود داشته است.
 

پایان پیام/

کد خبر 343078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha