گلستان نمونه کشوری در طرح مراقبین در منزل

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: گلستان در طرح «مراقبین در منزل» نمونه کشوری شده است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، رقیه رحمانی، مدیرکل بهزیستی استان گلستان، امروز (24 بهمن) در جمع خبرنگاران گفت: اکنون ارائه خدمات در این طرح به 240 نفر رسیده است که مددکاران در این طرح کارهای توانمندسازی و مراقبت از معلولین و سالمندان در منازل را انجام می دهند.

 

وی با اشاره به صدور مجوز مرکز جسمی حرکتی در علی آباد کتول گفت: این مراکز که در گذشته با ارائه خدمت به عنوان مراقبین در منزل، از 160 نفر مراقبت می کردند، اکنون با افزایشی در حجم خدمت، 240 نفر را تحت پوشش فعالیت خود قرار داده اند.

 

رحمانی در خصوص طرح غربالگری شنوایی اشاره کرد: در زمان اجرای این طرح در تمامی زایشگاه های سطح استان توانستیم 27 هزار و 905 کودک را مورد بررسی و غربالگری قرار دهیم.

 

مدیرکل بهزیستی استان گلستان اذعان داشت: در طرح غربالگری بینایی سنجی که از سال 91 آغاز شد، توانستیم در سال جاری حدود 67 هزار کودک را مورد معاینه قرار دهیم.

 

رحمانی با بیان این که پنج مرکز ژنتیک در سطح استان داریم تصریح کرد: تا کنون به 931 نفر که به این مراکز مراجعه کرده اند، مشاوره داده ایم.

 

وی توانمندسازی معلولین و افراد تحت پوشش بهزیستی را از دغدغه های مهم سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: باید سالانه 10 درصد از مددجویان تحت پوشش را از سازمان خارج کنیم که تا کنون اقداماتی نظیر راه اندازی اولین سامانه شغلی معلولین با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای را انجام داده ایم.

 

مدیرکل بهزیستی استان گلستان خاطرنشان کرد: طی این همکاری دوجانبه تا کنون سه هزار شغل که دارای کد هستند مشخص شده و تعداد 256 رشته شغلی برای معلولین شناسایی شده که معلولین با توجه به نوع معلولیت و توانایی خود می توانند نوع حرفه مد نظر را مشخص کنند.

 

رحمانی با اعلام این که امیدواریم با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان تا خرداد سال آینده بتوانیم سه هزار شغل را برای مددجویان تعمیم دهیم، گفت: فاز بعدی عقد تفاهم نامه، شناسایی معلولین و توانمندسازی آن ها است.

 

مدیرکل بهزیستی استان گلستان به افتتاح مرکز حرفه آموزی اشاره کرد و اذعان داشت: تا کنون 10 معلول که با توجه به شرایط معلولیت آن ها احتمال اشتغال آن ها بسیار ضعیف بود، اکنون مشغول به نان آوری در خانواده هستند.

 

وی از خریداری بیش از 320 میلیون تومان وسایل کممک توانبخشی و بهداشتی خبرداد و افزود: با توجه به این که کاشت حلزون برای هر فرد حدود 25 میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت، تا کنون 35 کاشت حلزون انجام داده ایم که از سوی دولت، اعتبارات سازمانی و خیرین تأمین اعتبار شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 343180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha