400 کودک تحت پوشش طرح مراقبت درخانه و خانواده بهزیستی استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: از طریق مراقبت در خانه‌ها و خانواده 400 کودک زیر پوشش بهزیستی استان مرکزی قرار دارند.

رضا ربیعی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک با اشاره به اینکه این تعداد کودک، به صورت مستمر و غیرمستمر از طریق مراقبت در خانه‌ها و خانواده زیر پوشش این اداره کل قرار دارند، گفت: توجه به کودکان نیازمند و مراقبت از این عزیزان امری ضروری است.


وی اضافه کرد: بر اساس قانون حمایت از کودکان ونوجوانان بی سرپرست وبدسرپرست مصوب سال 1392مجلس شورای اسلامی و در اجرای بندهای 2 و 13 ماده یک آئین‌نامه موضوع ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال 80 مجلس شورای اسلامی، سازمان بهزیستی با تایید مراجع قضایی مسئولیت تامین مراقبت شبانه‌روزی و ایجاد زمینه‌های پرورش از کودکانی را که به طور دائم یا موقت سرپرست خود را از دست داده باشند، بر عهده دارد و این امر از طریق دفتر امور شبه خانواده و در قالب دو برنامه مراقبت در خانواده (فرزندان امدادبگیر) و مراقبت در خانه‌های کودکان و نوجوانان (فرزندان مقیم خانه‌ها) محقق می‌شود.


ربیعی ادامه داد: کودکانی که بنا به هر علت به طور دائم یا موقت سرپرست خود را از دست داده و با معرفی مقام قضایی به سازمان سپرده شده باشند، تحت سرپرستی سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند.


مدیرکل بهزیستی استان مرکزی، ادامه داد: سازمان بهزیستی از طریق دفتر امور شبه خانواده خدمات خود را به کودکان تحت سرپرستی، در قالب دو برنامه مراقبت در خانواده (فرزندان امدادبگیر)و مراقبت در خانه‌های کودکان و نوجوانان (فرزندان مقیم خانه‌ها) ارائه می‌دهد.


این مقام مسئول ادامه داد: خانه‌های کودکان در دو گروه سنی زیر 6 سال (خانه نوزادان، نونهالان و نوباوگان یا شیرخوارگاه) و بالای 6 سال با تفکیک سنی (خانه کودکان و نوجوانان) فعالیت می‌کند که می‌تواند به صورت دولتی یا غیر دولتی اداره شود.


وی در خصوص هزینه نگهداری از کودکان تحت سرپرستی سازمان بهزیستی اظهار کرد: طبق برآورد سازمان بهزیستی سرانه هزینه نگهداری از هر کودک در خانه‌های بهزیستی در سال 84 حدود چهار میلیون و 200 هزار ریال بوده است که این عدد با احتساب رشد قیمت‌ها و تورم در سال جاری (92) بیش از 10 میلیون ریال در ماه خواهد بود که این هزینه از طریق خیرین و هیئت امنای خانه‌های کودکان پرداخت می‌شود و سازمان بهزیستی بخشی از آن را به عنوان یارانه به خانه‌ها پرداخت می‌کند.
 

پایان پیام/

کد خبر 344991

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha