اورژانس اجتماعی در 6 شهر فعال است

خبرگزاری شبستان: معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه مرکز فوریت های اجتماعی در 6 شهر استان فعال است، آگاه سازی جامعه از آسیب های اجتماعی را ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، آزیتا سعیدی پیش از ظهر امروز(28 بهمن) در جلسه فوریت های اجتماعی جیرفت اظهار داشت: در مسائل اجتماعی ما هر روز با مسائل و چالش های زیادی مواجه هستیم و همین امر نشان می دهد که اورژانس اجتماعی موضوع قابل اهمیتی است.

وی افزود: بحث آسیب های اجتماعی بسیار گسترده است و افرادی به صورت آگاهانه، نابسامانی های اجتماعی، اقتصادی و روانی باعث آن می شوند.


اورژانس اجتماعی در 6 شهرستان استان فعال است

سعیدی با اشاره به راه اندازی اورژانس اجتماعی از سال 1383، هدف اصلی این اورژانس را جایگزینی مداخلات روانی و اجتماعی قبل از مداخلات قضائی و انتظامی دانست.

وی با بیان اینکه در سطح استان، شهرستان و تیم سیار خدمات اورژانس اجتماعی ارائه می شود، گفت: در 6 شهرستان زرند، بردسیر، سیرجان، بم، جیرفت و کهنوج راه اندازی شده است و در هر شهرستان، یک تیم تخصصی شامل روانشناس و آسیب شناس، تیم سیار و مرکز 123 به کمک افراد نیازمند می شتابند.


معاون اجتماعی بهزیستی استان کرمان، کودک آزاری، همسرآزاری، زنان، پسران و دختران فراری، سالمندان و متقاضیان طلاق و موارد قصد خودکشی را از مواردی دانست که با راهنمایی و مشاوره و ... به آنها کمک می شود.

 

استفاده نامناسب از ماهواره و اینترنت یک تهدید جدی است
وی گفت: جامعه به شدت با آسیب های اجتماعی مواجه است و چیزی نیست که بیان نشود و رئیس جمهور نیز در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری، یکی از دغدغه های خود را بحث آسیب های اجتماعی وارد به جامعه عنوان کرد.

سعیدی با بیان اینکه نجات یک نفر نجات یک جامعه است، آگاه سازی را نیاز کنونی جامعه دانست و گفت: آموزش از سطح مهدکودک ها، آموزش پیشگیری از اعتیاد در سطح گسترده، برنامه ریزی و سعه صدر در همکاری همه دستگاه ها ضروری است.

وی ورود ماهواره و اینترنت به دل خانواده ها را تهدید جدی دانست و گفت: استفاده نامناسب از این دو زمینه ساز مشکلات مختلف می شود.

 

اورژانس اجتماعی به اتباع بیگانه نیز خدمات ارائه می دهد
سعیدی در خصوص ابلاغ آئین نامه اجرائی فوریت های اجتماعی، وظایف دستگاه هایی که ملزم به همکاری هستند و تعیین تکلیف شده اند را شرح داد.

وی ساماندهی اتباع خارجی به ویژه اتباع افغانی در ایران را از وظایف فرمانداری ها در شهرستان ها دانست و گفت: این اورژانس به اتباع دارای کارت اقامت خدمات مانند اتباع ایرانی ارائه می دهد، اما اتباع خارجی فاقد مجوز اقامت پس از خدمات 24 ساعت خدمات اولیه به مراجع قانونی تحویل می شوند.

سعیدی خاطرنشان کرد : اورژانس اجتماعی برای افراد مجرم، بیماران روانی مزمن، افراد معتاد نیست و به گونه ای نباید دستگاه ها این افراد را به اورژلنس اجتماعی معرفی کنند.

وی در پایان با بیان اینکه جامعه نیازمند تعامل بین بخشی و دوجانبه است؛ خواستار همکاری مشترک و تعامل بین دستگاه ها و سازمان ها و بهزیستی شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 344254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha