بیش از 7 هزار معلول و مددجوی بهزیستی در قزوین فاقد مسکن هستند

خبرگزاری شبستان: معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: در بحث تأمین مسکن معلولان و مددجویان، 7 هزار و 500 نفر فاقد مسکن شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، علیرضا وارثی بیان کرد: از سال 89 تاکنون 37 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبارات دولتی در مسکن مهر جامعه هدف این اداره کل هزینه شده است.
 

وی ادامه داد: از این مبلغ 9 میلیارد ریال در سال 89، 12 میلیارد ریال در سال 90، بیش از 6 میلیارد ریال در سال گذشته و 10 میلیارد ریال در سال جاری بوده است.
 

معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: در بحث تامین مسکن معلولان و مددجویان، 7 هزار و 500 نفر فاقد مسکن شناسایی شده است، از این آمار 3 هزار و 284 نفر در قالب مسکن‌ های خودمالک، تعاونی مددجویان و تفاهم‌ نامه سه جانبه صاحب واحدهای مسکونی می‌ شوند.
 

وی عنوان کرد: اکنون مهمترین سیاست اداره کل یاد شده تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و تحویل آنان به جامعه هدف است و سپس اجرای سیاست ‌های جدید دولت یازدهم در حوزه مسکن است.
 

وارثی اعلام کرد: زمین مسکن مهر برای جامعه هدف بهزیستی و عوارض شهرداری و انشعابات آب، برق و گاز در ساخت آن رایگان بوده است و وام ساخت این مسکن براساس نوع ساخت و توجه به مناطق مورد نظر مختلف بوده است.
 

وی تأکید کرد: شهرهایی که بیشتر از 25 هزار نفر جمعیت داشتند، وام‌ های بیشتر از 12 میلیون تومان و شهرهای پایین ‌تر از جمعیت 25 هزار نفر کمتر از این مبلغ به آنان داده شده است؛ سهم آورده مددجویان در ساخت مسکن مهر بین 12 تا 18 میلیون تومان بوده است، خیران تاکنون 10 تا 20 درصد به سهم آورده این نیازمندان کمک کردند.
 

معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان قزوین توضیح داد: مهمترین مشکل در ساخت مسکن مهر مددجویان بهزیستی تأمین سهم آورده آنان است که برای رفع این مشکل نقش خیران بسیار موثر است؛ صاحبان صنایع که توان مالی خوبی دارند و خیران علاقمند برای کمک به مددجویان نیازمند می‌توانند به اداره کل بهزیستی مراجعه و کمک ‌های نقدی خود را به آنان اهدا کنند.
 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قزوین، وی یادآور شد: این اداره کل در بخش مسکن به جامعه هدف این اداره کل در ودیعه، تعمیرات، خرید و ساخت نیز کمک‌ های مطلوبی می ‌کند تا آنان به هر نحوی صاحب خانه شوند.
 

وارثی با اشاره به اینکه معاونت مشارکت ‌های مردمی و موسسه‌ های غیردولتی و اشتغال شامل پنج دفتر است، خاطر نشان کرد: مشارکت‌ های مردمی و داوطلبان، توسعه و نظارت بر مراکز و موسسه‌ های غیردولتی، ستاد ازدواج و تامین جهیزیه مددجویان، کارآفرینی و اشتغال و ستاد تامین مسکن معلولین و مددجویان از جمله این دفترها است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 344878

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha