انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه گیلان وموسسه تحقیقات علوم شیلاتی

خبرگزاری شبستان: طی نشستی مشترک بین دانشگاه گیلان و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در زمینه های علمی، پژوهشی و آموزشی تفاهم نامه همکاری امضا شد.

احمد رضی، سرپرست دانشگاه گیلان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه گیلان وموسسه تحقیقات علوم شیلاتی با هدف پیشرفت پژوهشی، علمی و آموزشی امضاء شده است.


رضی به تعهدات پژوهشی و علمی این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: ایجاد زمینه‌های لازم برای گسترش نهضت تولید علم، بسط و توسعه اختراعات و نوآوری‎ها، برگزاری فعالیت‌های علمی مشترک(سمینار، کارگاه آموزشی، طرح‌های تحقیقاتی و غیره)، برگزاری دوره‌های مشترک مقطع‌دار (کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی) پژوهش محور علوم شیلاتی، همکاری و مشارکت جهت حضور فعال در اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی حاشیه دریای خزر وفق مقررات اتحادیه دانشگاه‌های حاشیه خزر، انجام امور مطالعاتی و امکان سنجی اجرای طرح‎های مورد نظر طرفین استفاده از کتابخانه‌ها و اسناد ملی براساس ضوابط و مقررات، هماهنگی و همکاری در اجرای پایان نامه‌های دانشجویی با موضوعات مورد نظر، استفاده از اعضای هیأت علمی موسسه تحقیقات و مراکز تابعه به عنوان مدرس در تدریس درس‌های تخصصی و اساتید راهنما و مشاور در اجرای پایان نامه‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری و.... از جمله مهمترین تعهدات پژوهشی و علمی این تفاهم نامه هستند.


سرپرست دانشگاه گیلان به تعهدات آموزشی پرداخت و گفت: برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی به صورت مشترک، برگزاری نمایشگاه‌ها، سمینارها و همایش‌های آموزشی مشترک، ایجاد تعامل جهت انجام فعالیت‌های آموزشی مشترک، بیمه کردن کلیه دانشجویان اعزامی برای بازدید و یا اجرای پایان‌نامه‌های دانشجویی در موسسه تحقیقات و مراکز تابعه از طرف دانشگاه از جمله تعهدات آموزشی دانشگاه با موسسه تحقیقات شیلاتی کشور است.
 

وی در ادامه افزود: ارائه عناوین طرح‌ها، کلان پروژه‌ها و زیر پروژه‌های تحقیقاتی مصوب اولویت‌دار در زمینه‌های شیلاتی برای اجرای پایان نامه‌های دانشجویی به ویژه تحصیلات تکمیلی، حمایت‌های مالی( در صورت تامین اعتبار) و تجهیزاتی از پروژه‌های تحقیقاتی و پایان نامه‌های دانشجویان دانشگاه، دعوت از اعضاء هیأت علمی و متخصصین دانشگاه جهت شرکت در جلسات موسسه تحقیقات و اتاق فکر، معرفی نماینده موسسه تحقیقات برای عضویت در هسته برنامه‌ریزی درسی رشته گرایش‌های شیلاتی دانشگاه، ایجاد بستر مناسب جهت استفاده دانشجویان دانشگاه از امکانات آزمایشگاهی، کارگاهی، مزارع پرورش آبزیان و ایستگاه‌های تحقیقاتی تابعه بدون تحمیل هرگونه بار مالی به دانشجو و دانشگاه و... از جمله مهمترین تعهدات تحقیقاتی دانشگاه با موسسه تحقیقات شیلاتی کشور است.

 

لازم به ذکر است این تفاهم نامه به امضای دکتر احمد رضی سرپرست دانشگاه گیلان و دکتر محمد پورکاظمی رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور منعقد شد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 343511

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha