برگزاری مسابقات قرآنی کشور در شیراز، بزرگترین رخداد فرهنگی استان است

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه فجر فارس، برگزاری مسابقات قرآنی کشور در شیراز را بزرگترین رخداد فرهنگی دانست، یادآور شد: سپاه با تمام وجود و امکانات در خدمت این مسابقات خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، دکتر سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور، فرمانده سپاه فجر فارس، امروز (26بهمن) در جمع خبرنگاران از مردم به واسطه خلق حماسه بزرگ 22 بهمن تقدیر می کنم، گفت: این حضور بسیار اتفاق مبارکی بود و مردم در این مقطع حساس با حضور خودشان ثابت کردند که خط امام (ره) را همچون روزهای انقلاب ادامه می دهند.


وی فلسفه انقلاب اسلامی را احیا فرهنگ قرآن کریم و فرهنگ اهل بیت (ع) دانست و تصریح کرد: قرآن نسخه شفابخش در تعالی انسان است و بایست توسط اهل آن به جامعه بشری امروز منتقل شود.

 

این مقام نظامی با یادآوری اینکه این کتاب معجزه پیامبر رحمت (ص) است که راه نجات، فلاح، رستگاری و ایستادگی در مقابل زورگویان عالم را به بشریت نشان می دهد، تاکید کرد: قرآن توسط ائمه اطهار (ع) به عنوان قرآن های ناطق، تفسیر شده است.

 

ارشد نظامی سپاه در فارس با اشاره به اینکه اگر نسبت به قرآن کریم اقبال نشان ندهیم یک غفلت نابخشودنی داشته ایم، یادآور شد: هر فردی در تکریم آن کتاب همت کند، کاری کرده که موجب رضایت صاحب شریعت است.


دکتر غیب پرور، شیراز را خاستگاه علمای بزرگ و سومین حرم اهل بیت (ع) عنوان و خاطر نشان کرد: این استان اولین حکومت دینی را در آل بویه ایجاد کرد و اگر به تاریخ رجوع شود در می یابیم که ریشه تدین مردم فارس تنها به بعد از انقلاب بر نمی گردد، مردم فارس در دینداری سابقه دیرینه دارند.


وی با اشاره به اینکه در گذشته نه چندان دور 11 نفر مرجع تقلید صاحب رساله وجود داشته است، تاکید کرد: وجود امامزادگان واجب التکریم و در راس آنها حضرت احمد بن موسی (ع) دلیلی بر دینداری ملت فارس و ایران اسلامی است.


فرمانده سپاه فجر فارس با تاکید بر اینکه در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شیراز به تنهایی بیش از پنج هزار شهید تقدیم کرد و سه مرتبه نیز توفیق میزبانی از رهبری معظم انقلاب را داشته است که همه این مسائل نشان از اهمیت این شهر به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) دارد، تاکید کرد: به واسطه توفیق الهی، سی و ششمین دوره از مسابقات قرآنی کشور به میزبانی شیراز انجام می شود.

 

ارشد نظامی سپاه در فارس برگزاری مسابقات قرآنی کشور در شیراز را بزرگترین رخداد فرهنگی دانست، یادآور شد: سپاه با تمام وجود و امکانات در خدمت این مسابقات خواهد بود.


وی با اشاره به اینکه با خیلی زیباست که استان یک هفته عطر قرآن را به خود بگیرد؛ خطاب به اصحاب رسانه فارس، اظهار داشت: اصحاب رسانه باید این کار فرهنگی بزرگ را ماندگار کنند و این مسابقات قرآنی به یک واقعه تبدیل شود و مانا شود.


سرتیپ غیب پرور مواجه شدن با دشمنان غیر مسلمان را آسان تر عنوان و تصریح کرد: وهابیون به نام قرآن در حال توطئه هستند و جنایت می کنند، آنها با نام قرآن کریم سر شیعیان و مردم را در سوریه می برند و این وظیفه ما را در قبال آن کتاب آسمانی سنگین تر می کند و ما باید قرآن را به جهانیان آنچنان که هست نه آنچنان که وهابیون نشان دادند، معرفی کنیم.


پایان پیام/

کد خبر 343545

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha