1800 مددجوی زنجانی از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شدند

خبرگزاری شبستان: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان از خروج 1800 مددجو از چرخه حمایتی کمیته امداد استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، کمال حسنی با اشاره به اینکه در حال حاضر در مجموع 15 هزار و 69 خانوار سرپرست زن در استان زنجان وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد 13 هزار و 762 خانوار تحت حمایت امداد و 2 هزار و 206 خانوار نیز تحت پوشش بهزیستی هستند.

 

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان 62،5 درصد از جمعیت استان را شهری و قریب به 38 درصد را روستایی عنوان کرد و بیان داشت: از مجموع جمعیت استان 50 درصد مرد و 50 درصد زن هستند.

 

این مسئول در ادامه 56 درصد از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد استان را روستایی و 44 درصد را شهری اعلام کرد و گفت: در 6 ماهه نخست امسال بالغ بر یکهزار و 798 نفر از چرخه حمایتی امداد استان خارج و یکهزار و 317 نفر نیز وارد چرخه حمایتی شده اند که این افراد عمدتا ساکن مناطق محروم با ضریب 6 تا 7 هستند.

 

حسنی با بیان اینکه در حال حاضر 42 درصد از مددجویان کمیته امداد استان زنجان در گروه سنی سالمندان قرار دارند، تصریح کرد: با بررسی به عمل آمده 77 درصد از خانواده های تحت حمایت این نهاد، یک تا دو نفره هستند که بحث توانمندسازی را تا حدی با مشکل مواجه کرده است.

 

وی همچنین شمار خانواده های زندانی تحت پوشش کمیته امداد استان را 257 خانوار اعلام کرد و بیان داشت: 73 درصد از این گروه شهری و 27 درصد روستایی هستند.

 

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد استان زنجان، حسنی با اشاره به حمایت کمیته امداد از 4 هزار و 307 دختر بازمانده از ازدواج اضافه کرد: این افراد در محدوده سنی 25 تا 35 سال قرار داشته و اغلب ساکن مناطق روستایی هستند.

 

این مسئول همچنین به اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد در حوزه سوادآموزی مددجویان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اغلب مددجویانی که بین سنین 10 تا 49 سال قرار دارند، باسواد هستند، اما قریب به 49 درصد از مددجویانی که خارج از این محدوده سنی هستند، بیسواد هستند.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 344089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha