شهرستان مهریز به دنبال میزبانی جشنواره کشوری شعر نماز

خبرگزاری شبستان: دبیر علمی نخستین جشنواره استانی شعر نماز استان یزد گفت: به دنبال آن هستیم تا نخستین جشنواره کشوری شعر نماز را در شهرستان مهریز برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، زکریا اخلاقی، دبیر علمی نخستین جشنواره شعر نماز استان یزد، امروز ( 28 بهمن) در مراسم اختتامیه این جشنواره ، با اشاره به ارسال 175 اثر به نخستین جشنواره شعر نماز گفت: این استقبال کمی و سطح خوب آثار از نظر کیفی باعث شد تا دبیرخانه دائمی این جشنواره در شهرستان مهریز تشکیل شود.


وی با بیان اینکه جشنواره استانی شعر نماز به صورت دو سالانه در استان برگزار می شود، افزود: به دنبال آن هستیم تا نخستین جشنواره کشوری شعر نماز را در شهرستان مهریز برگزار کنیم.


اخلاقی با اشاره به سطح خوب اثار ارسال شده به این جشنواره ابراز امیدواری کرد: در سال های آینده با کارهای فاخری در این حوزه مواجه باشیم.


وی موضوع نماز را موضوعی بکر دانست و گفت: در این موضوع کار چندانی صورت نگرفته است که این امر نیازمند توجه ویژه شاعران می باشد.


دبیر علمی نخستین جشنواره استانی شعر نماز استان یزد تصریح کرد: شاعران می توانند با مطالعه کتاب های مختلف در موضوع نماز از زاویه های مختلف نگا های مختلفی را جامعه القا کنند.


وی از نماز به عنوان بهترین عبادت یاد کرد و گفت: هر قدمی که در این راه برداشته شود در نزد خداوند ماجور خواهد بود.


اخلاقی اظهار داشت: اگر تمام هزینه های این جشنواره باعث تولید اثری ماندگار در حوزه نماز شود دارای ارزشمند است و باعث دلگرمی برگزارکنندگان آن خواهد شد.


وی افزود: زیان شعر زبانی ماندگار است که بر هر موضوعی که وارد شود باعث ماندگاری آن موضوع در طول تاریخ می شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 344183

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha