هنرمندان با هنر خود بیشترین تاثیر را در اقشار مختلف جامعه دارند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: پرداختن به مسائل دینی مختص روحانیون نیست و هنرمندان ما با هنر خود بسیار بیشتر از اقشار دیگر می توانند تاثیر گذار باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی شعر نماز با حضور جمعی از مسئولان و شاعران استان وشهرستان، امروز ( 28 بهمن) در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز برگزار شد.


بهرام عبدالحسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدعوین و شاعران سراسر استان گفت:از کلیه مسئولین که در برگزاری این جشنواره مساعدت نمودند کمال سپاسگذاری را دارم و امیدواریم که جشنواره دائمی شعر نماز را در مهریز داشته باشیم.


وی با اشاره به روند برگزاری نخستین جشنواره استانی شعر نماز در استان یزد گفت: پس از اعلام فراخوان این جشنواره 175 اثر از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.


عبدالحسینی، رویکرد این جشنواره را دینی با نگاه ویژه به امر نماز دانست و افزود: نخستین جشنواره شعر نماز با هدف شناسایی استعدادهای ادبی و هنری جامعه هنرمندان در راستای صیانت و پاسداشت از سرمایه های علمی و هنری، بهره مندی از نظرات هنرمندان کشور و استفاده از ظرفیت بالای هنر در گسترش فرهنگ نماز اول وقت برگزار شد.


وی اظهار داشت: نماز و شهدا در دفاع مقدس، نماز و سبک زندگی اسلامی، نماز و فرهنگ و هنر، نماز و رشد و تعالی، نماز و جوانان از موضوعات این جشنواره بود.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: مسائل دینی مختص روحانیون ما نیست و هنرمندان ما با هنر خود بسیار بیشتر از اقشار دیگر می توانند تاثیر گذار باشند.


عبدالحسینی از برگزاری 4 جشنواره شعر در استان یزد خبر داد و ابراز امیدواری کرد: سالهای بعد جشنواره بیشتری در حوزه ارزشی در استان برگزار شود.


در ادامه این مراسم مهدی کیانی فرماندار شهرستان مهریز ضمن تقدیر از همت مسئولان ارشاد در برگزاری برنامه های متعدد و پربار در چند سال گذشته گفت: فلسفه اصلی حکومت اسلامی اقامه نماز هست و برای تحقق این هدف والا و مقدس همه ارکان نظام وظیفه دارند از همه ظرفیت ها و امکانات در اختیار استفاده کنند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 344146

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha