بهره مندی 99 درصد از جمعیت استان یزد از یارانه نقدی

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان یزد گفت: در حال حاضر حدود 99 درصد از جمعیت استان یزد ازیارانه نقدی بهره مند می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، مراد علی میر، رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان یزد، امروز ( 27 بهمن) طی نشستی با بیان اینکه از ابتدای اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها تاکنون مردم این استان در قالب 35 مرحله بیش از 15 هزار و 781 میلیارد ریال یارانه نقدی دریافت کردند، افزود: یارانه مرحل 36 نیز در آستانه 22 بهمن ماه به حساب سرپرست خانوارها واریز شده است.


وی تصریح کرد: در سی و ششمین مرحله، یارانه های مربوط به 991 هزار نفر به حساب 276 هزار نفر سرپرست خانواده واریز شده است.


میر با بیان اینکه در حال حاضر 99 درصد از جمعیت استان یزد از یارانه نقدی استفاده می کنند، اظهار داشت: این میزان یارانه مربوط به 991 هزار نفر می باشد که به حساب 276 هزار نفر سرپرست خانوار واریز شده است.


وی با اشاره به توزیع دو سبد کالایی تا پایان سال در بین اقشار آسیب پذیر جامعه، گفت: این سبد کالایی ربطی به پرداخت یارانه های نقدی ندارد پرداخت و یارانه های نقدی طبق روال قبل به حساب سر پرستان خانوار واریز می شود.


رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان یزد در خصوص تغییرات در بخش یارانه ها گفت: تمامی خدمات مربوط به دریافت یارانه نقدی و اعمال تغییرات در خصوص تولد، ازدواج و طلاق در مراکز پلیس + 10 سطح استان انجام می شود.


وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی گفت: از ابتدای تاسیس و راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد در سال 90 تاکنون، 17 سرمایه گذار خارجی نسبت به اخذ مجوز از سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران اقدام و مجوز لازم برای سرمایه گذاری در این استان را دریافت کردند.


نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد با بیان اینکه از این تعداد سه شرکت در سال جاری و چهار شرکت در سال گذشته مجوز خود را دریافت نموده اند، تصریح کرد: در حال حاضر برخی از این پروژه ها دارای پیشرفت فیزیکی 100 می باشد.


وی زمینه های این مجوز ها را فلزات اساسی، صنایع محصولات کانی غیر فلزی، پالایشگاه، صنایع شیمیایی، استخراج معادن، صنایع ماشین آلات و گردشگری عنوان کرد و گفت: منشا سرمایه گذاری ها از کشورهای آلمان، هندوستان، ایتالیا، ترکیه پاکستان، هلند، ایرلند و امارات می باشد.


میر مجموع سرمایه گذاری این پروژه ها را یک میلیارد و 300 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: تدوین 100 فرصت سرمایه گذاری مناسب از پروژه های نیمه تمام استان جهت ارائه به سرمایه گذاران با همکاری شرکت مشاور از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه می باشد.


وی حمایت از سرمایه گذاران را اولویت مرکز خدمات سرمایه گذاری استان برشمرد و گفت: از سرمایه گذاران داخلی و خارجی به خصوص فعالان اقتصادی یزد حمایت می کنیم.

 

دبیر ستاد درآمد استان یزد در خصوص درآمد های استان نیز گفت: در سالجاری چهار هزار و 966میلیون ریال درآمد از بخش های مختلف جذب شد.

 

میرافزود: از این مبلغ چهار هزار و 546 میلیون ریال مربوط به مالیات و بقیه مربوط به سایر بخش ها از جمله درآمدهای مالکیت دولت، درآمد خدمات و فروش کالا، درآمد جرائم و خسارات، درآمدهای متفرقه و واگذاری دارایی های سرمایه ای می باشد.

 

وی درآمد های مصوبه استان در سال 92 را پنج هزار و 630 میلیون ریال بیان کرد و گفت: از این میزان پنج هزار و 298 میلیون ریال متعلق به مالیات است.


میر، اقدامات انجام شده در بورس استان را خوب توصیف کرد و گفت: ماهانه حدود 600 نفر سهامدار جدید به سهامداران بورس یزد افزوده می شوند و تاکنون 10 درصد جمعیت این استان در بازار سرمایه جذب شده اند.

 

وی از افزایش 260 درصد ارزش معاملات بورس در 10 ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: افزون بر سه هزار میلیارد و 68 میلیون سهم به ارزش حدود 13 هزار و 653 میلیارد ریال در 10 ماهه سالجاری در تالار بورس استان خرید و فروش شدکه از این میزان یک میلیارد و 773 میلیون سهم به ارزش هفت هزار و 825 میلیارد ریال به خرید و بقیه به معاملات ناشی از فروش سهام اختصاص داشت.

 

به گفته میر، در این مدت یک هزار و 900 نفر در دوره های آموزش سرمایه گذاری در بورس شرکت و 800 نفر در قالب گروههای دانش آموزی و دانشجویی از بورس بازدید کردند.

 

وی گفت: بورس یزد در 10 ماهه امسال به لحاظ حجم معاملات در رتبه ششم بورس منطقه ای کشور پس از تهران، اصفهان، تبریز، مشهد و کرج قرار گرفته است.

 

پایان پیام/

کد خبر 343953

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha