شرایط نزولی بازار به زودی به حالت تعادل بازمی‌گردد

خبرگزاری شبستان: صالح آبادی با اشاره به اینکه بازار برحسب انتظارات قیمت سهام را تعیین می کند و در حال حاضر نوسان دارد، گفت: شرایط بازار به صورت تعادلی بازمی‌گردد و هیچگونه جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، علی صالح‌آبادی رییس سازمان بورس و ارواق بهادار کشور در ادامه سلسله نشست‌های وزارت اقتصاد و دارایی پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. وی درباره دستوری کردن خصوصی‌سازی در پاسخ به خبرنگاری گفت: این سازمان تنها ناظر است و خصوصی‌سازی دولت طبق قانون بودجه باید انجام شود. در مورد خصوصی‌سازی دستوری کردن قابل اجرا نیست و برای ثبات بازار سرمایه خصوصی‌سازی از نکاتی است که مدنظر رییس جمهور است.

وی افزود: دولت توجه جدی در حمایت از سرمایه‌گذاری دارد و هدایت سرمایه به سمت بازار سرمایه‌گذاری را طالب است همچنین دید دولت بر این است که عرضه‌ها متناسب با شرایط بازار و در راستای قانون خصوصی‌سازی انجام شود.

وی همچنین ارایه سهام هولدینگ خلیج‌فارس به صورت ریز را منتفی دانست و گفت:‌ در صورتی که نیاز باشد عرضه به صورت بلوکی انجام می‌شود.

وی درباره سهام پتروشیمی گفت: قرار است تصمیم‌گیری هایی بر روی پتروشیمی انجام بگیرد و قیمت‌ها باید به گونه‌ای باشد که باعث جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی شود.

وی با اشاره به صحبت‌های رییس جمهور در کنفرانس داووس گفت: رییس جمهور افزایش صدمیلیون دلاری پروژه‌های پتروشیمی را عنوان کردند و معتقدند با ارایه مشوق‌هایی این جذب سرمایه باید انجام شود.

وی در پاسخ به خبرنگاری که شاخص بازار را نشاندهنده سودوزیان عنوان کرده بود، گفت: بازار برحسب انتظارات قیمت سهام را تعیین می کند و در حال حاضر نوسان دارد که ذات بازار سرمایه است و نمی توان در بازار سهام انتظار سودوزیان محض داشت.

وی تاکید کرد: به هر حال به زودی شرایط بازار به صورت تعادلی بازمی‌گردد و هیچگونه جای نگرانی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: بازار سرمایه‌گذاری آنقدر بزرگ شده که خود بازار خود را تعدیل می‌کند و در حال حاضر سهام شناور بازار وضع بسیار خوبی دارد در فرابورس نیز برخی سهم‌ها نوسانات غیرعادی را تجربه کرده‌اند که به زودی این موضوع تصحیح می‌شود.

وی در ادامه از بازار پایه فرابورس گفت و افزود: سرمایه‌گذاران مدنظر داشته باشند که بازار پایه فرابورس هیچ شرکتی را پذیرش نمی کند و در راستای اجرای ماده 99 قانون 5 توسعه در بازار پایه فرابورس تنها این امکان فراهم می‌شود که مردم با شفافیت بیشتری نسبت به بازار نامطمئن بیرون خریدو فروش خود را انجام دهند.

وی افزود: شرکتهایی که در بازار پایه فرابورس فعالیت می کنند باید برای ارتقای خود به سمت حضور در بازارهای اول و دوم تلاش کنند.

وی در پاسخ به خبرنگار دیگری درباره کاهش کارمزدها گفت: کاهش کارمزدها در حال انجام است.

صالح آبادی درباره سهام عدالت و زیرسازی برای عرضه آن در بازار بورس گفت: باید بازاری مهیا می شد که توانایی جذب 40 میلیون واردات سهام جدید را داشته باشد و این زیرساخت‌ها در حال بررسی است راهکارهای مختلفی در این بازار تدارک دیده شده است و معاونت اقتصادی راهکارهای مختلفی را بررسی می‌کند و روشی که بهترین بازه را داشته باشد به رییس جمهور تقدیم می‌شود و دولت تصمیم نهایی را می‌گیرد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره اینکه آیا خروج نقدینگی باعث افت بازار بورس در شرایط فعلی شده است گفت: خیر زیرا کسانی که سهامشان را می فروشند در این بازار می مانند تا در شرایط بهبود سرمایه‌گذاری مجدد انجام دهند به همین دلیل با اطمینان می گویم خروج نقدینگی به سمت هیچ بازار دیگری اتفاق نیفتاده است.

پایان پیام/
 

کد خبر 336565

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha