گلستان رتبه اول جمع آوری زکات در کشور

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: استان گلستان با جمع آوری 19 میلیارد و 300 میلیون تومان رتبه اول جمع آوری زکات در کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، عباس حاجی اکبری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان، امروز (28 بهمن) در جمع خبرنگاران گفت: در بخش زکات 19 میلیارد و 300 میلیون تومان و در بخش اکرام ایتام، سه میلیارد و 800 میلیون تومان جمع آوری شده است.


وی با اشاره به وجود دو مذهب شیعه و سنی در استان، تصریح کرد: 9 میلیارد و 900 میلیون تومان توسط خانواده های شیعه و 9 میلیارد و 400 میلیون تومان توسط خانواده های اهل سنت زکات پرداخت شده است.


حاجی اکبری ادامه داد: از این میزان، 12 میلیارد و 200 میلیون تومان از منبع زکات، برای ساخت پروژه های عمرانی همچون 17 خانه عالم و خانه قرآن، 14 سالن ورزشی، بیمارستان، مدرسه، درمانگاه و غیره استفاده شده است.


وی با اشاره به خرید یک دستگاه دیالیز در شهرستان کلاله به مبلغ 70 میلیون تومان و در اختیار قرار دادن 20 میلیون تومان تشویقی برای خریداری سایر تجهیزات آن، خاطرنشان کرد: در شهرستان آق قلا با در نظر گرفتن 300 میلیون تومان زکات و 30 میلیون تومان تشویقی زکات از سوی دولت در مرحله اول، اقدام به ساخت کلینیک تخصصی کرده ایم.


پرداختن به معنای واقعی زکات، نیاز به کمیته امداد و بهزیستی را از بین می برد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان افزود: اگر در استان به زکات در معنای واقعی آن پرداخته شود و مردم زکات خود را کامل و همیشه پرداخت کنند، نیاز به بهزیستی و کمیته امداد از بین می رود و محرومان می توانند حقوق خود را از منبع زکات دریافت کنند و در صورت توان، به استان های دیگر نیز کمک کنیم.


حاجی اکبری با اشاره به سایر درآمدها مثل زکات فطره، گوشت قربانی و غیره گفت: بیشترین قربانی و توزیع گوشت در خانواده های اهل سنت صورت می گیرد و عید قربان امسال، در شهرستان کلاله بالغ بر هشت تن گوشت قربانی جمع آوری شد.


وی اظهار داشت: مجموع کمک های مردمی جمع آوری شده در 10 ماه نخست سال 92، 327 میلیارد ریال بوده است.


پایان پیام/

 

کد خبر 344327

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha