تعداد 99 هنرستان کشاورزی ملزم  به تولید و فروش محصول هستند

خبرگزاری شبستان:مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش تعداد 99 هنرستان کشاورزی ملزم هستند تا در قبال کار آموزش که منجر به تولیدات می شود محصول خود را بفروش برسانند.

محمد شریف زاده، مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: یکی از برنامه های در آموزش های فنی و حرفه ای و کار و دانش در جهت افزایش کیفیت آموزش وجود دارد آموزش همراه با تولید است.


وی افزود: دانش اموزان هنرستانی باید پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار شوند بنابراین باید آموزش های تخصصی و هم شیوه های کسب و کار فرا گیرند.


شریف زاده با بیان اینکه تعدادی از دروس هم در هنرستان ها وجود دارد که مهارت های کسب و کار را یاد می دهد اظهار کرد: اما باید در عملکرد آموزش همراه با تولید باشد که همزمان دانش آموزان تولیدات قابل عرضه خود را در بازار به فروش رسانند.


وی با بیان اینکه در دنیا این مسئله وجود دارد که یک روزی در نظام آموزشی وجود دارد که باید به خرید و فروش بپردازند اظهار کرد: این همان آشنایی با شیوه های کسب و کار است که برای هنرستانی ها ضروری است.


شریف زاده خاطر نشان کرد:در هنرستان های کشاورزی آموزشها همراه با تولیدات محصول که قابل عرضه در بیرون است وجود دارد.


مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: سیستم نظام محتوای آموزش درسی هنرستان های کشاورزی هم بر این اساس تدوین شده است و تعداد 99 هنرستان کشاورزی ملزم هستند تا در قبال کار آموزش که منجر به تولیدات می شود محصول خود را بفروش برسانند.


وی افزود: از محل در آمد فروش محصولات به کلیه عوامل تولید حقوق پرداخت می شود که از همه مهمتر در این حوزه دانش آموز است که به کار گیری آموزش همراه با تولید در دانش آموزان ایجاد انگیزه می کند.

پایان پیام/

 

کد خبر 344438

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha