70 بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میزبان برگزاری کلام نور

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر کلاس‌ های حفظ قرآن توسط 100 مربی در 70 بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد برگزار و آموزش داده می‌ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سیدرضا منصوری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز (29بهمن)در گفت‌ و‌ گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن بیش از 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، مقرر شد با اجرای طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم، حدود یک میلیون حافظ قرآن طی 4 سال در کشور تربیت شود.

 

منصوری با بیان این که مسابقات قرآنی اوقاف با هدف شناسایی استعدادهای قرآنی، تشویق و ترغیت نوجوانان به منظور هدایت این گروه سنی به سمت قرآن و معارف الهی است، گفت: برگزاری مسابقات و محافل قرآنی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه گامی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی است.

 

وی افزود: برگزاری کلاس های حفظ قرآن کریم از یک جزء تا حفظ کل در بقاع متبرکه و امامزادگان با حضور کارشناسان و اساتید مجرب در استان های مختلف کشور گامی دیگر در جهت جذب جوانان به عرصه فعالیت های قرآنی است.

 

این مسئول فرهنگی اوقاف در ادامه، با بیان‌ این که کلاس‌ های حفظ قرآن از اردیبهشت‌ ماه امسال آغاز شده است، افزود: این کلاس ‌ها در راستای آموزش افراد برای حضور در آزمون کتبی شفاهی قرآن بوده و تا هشت اسفندماه امسال مسابقات شفاهی قرآن به اتمام می ‌رسد و نتیجه طی فرم ‌هایی به اداره کل اوقاف ارائه می ‌شود.

 

منصوری گفت: افراد برتر در این مسابقه در 10 رشته جزء 30 ، جزء 30 و یک، جزء 30 و یک و دو، جزء اول تا 15 و دو جزء اول و حفظ کل قرآن شرکت می ‌کنند.

 

معاون فرهنگی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حفظ موضوعی قرآن در دو رشته حفظ 150 موضوع و حفظ کل کتاب قرآن از دیگر رشته ‌های بوده که از آن آزمون برگزار می ‌شود.

 

منصوری با بیان این‌ که آزمون کتبی در 13 اسفندماه امسال در چهار شهرستان برگزار می‌ شود، گفت: در صورت دوری راه و مسافت برای حضور شرکت‌ کنندگان در مرکز استان، سئوالات آزمون فرعی نیز به مراکز آزمون ارسال می ‌‌‌شود.

 

وی با بیان این که 25 اسفندماه ستاد استان با تصحیح برگه ‌های آزمون امتیازات کتبی و شفاهی را طی فرم‌ های خاصی به اداره کل ارسال کرده است، اظهار داشت: در این آزمون برای افرادی که موفق به کسب 70 درصد امتیاز شوند، گواهی ‌نامه صادر می ‌شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: سفره حج عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس از جمله جایزه ‌هایی است که به قید قرعه به پنج نفر از تمامی کسانی که در این آزمون شرکت کرده‌ اند، اهدا می ‌شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 344500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha