برگزاری دوازدهمین یادواره شهدای جهاد کشاورزی در خوزستان

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، از برگزاری دوازدهمین یادواره 3300 شهید وزارت جهاد کشاورزی در این استان خبر داد.

کیخسرو چنگلوایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، ضمن مهم قلمداد کردن تجلیل از شهدا در فرهنگ جامعه، به خبرنگار شبستان گفت: یادواره ها برای زنده نگهداشتن یاد شهدا و تقویت روحیه ایثار و شهادت در جامعه برگزار و بیان خاطرات شهدا و روزهای سختی که بر رزمندگان گذشته باعث انتقال روحیه شهادت طلبی به جوانان و نوجوانان نسل سوم می شود.

 

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاوزری که در دوران جنگ تحمیلی نقش پشتیبانی، اعزام نیروهای مردمی، احداث سنگر و خاکریز را داشته است، افزود: جهاد کشاورزی در کشور، 3300 شهید، 33 هزار جانباز و یک هزار و 200 آزاده را تقدیم انقلاب و کشور کرده که از این تعداد 200 شهید، 3282 جانباز و 28 آزاده مربوط به خوزستان است.

 

چنگلوایی، با بیان اینکه باید از شهدا و ایثارگرانی که جانشان را در راه دفاع از میهن اسلامی فدا کردند، تجلیل کنیم، اذعان داشت: این یادواره با حضور مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی و آیت ‌الله عالمی نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی و عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

 

وی اشاره به اینکه یادواره شهدای جهاد کشاوری (1 اسفند) در اهواز برگزار می شود، اضافه کرد: نامگذاری پل نهم به نام شهدای جهاد کشاورزی، برپایی نمایشگاه اسناد هشت سال دفاع مقدس و شهدا، رونمایی از سه جلد کتاب و راه اندازی پایگاه اطلاع ‌رسانی از جمله برنامه های این یادواره است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 344602

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha