ساماندهی نمازخانه ها و مساجد راه های مواصلاتی برای نوروز 93

خبرگزاری شبستان:مدیرکل امور اداری ومالی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: با هدف ترویج و توسعه فرهنگ نماز و آرامش مسافران نوروزی، نمازخانه ها و مساجد راه های مواصلاتی استان تا فرارسیدن نوروز ساماندهی می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سید عین اله درخشان، مدیرکل امور اداری و مالی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، صبح امروز(30بهمن) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: مطابق با مصوبه کارگروه بررسی وضعیت فضاهای اقامه نماز در راه های مواصلاتی طی هفته اخیر بیش از 50 مورد از این فضاها در مناطق باشت، گچساران،کهگیلویه و چرام توسط کمیته ای به تصویب همین کارگروه مورد بازدید قرار گرفتند.

 

وی با بیان این که مسئولیت این کمیته بر عهده معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار است، اظهار داشت: در این بازدیدها نمایندگانی از اداره کل راه و شهرسازی استان، اداره حمل و نقل پایانه ها، اداره کل گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، دفتر برنامه ریزی و بودجه و اداره کل اداری و مالی استانداری، شرکت پخش فراورده های نفتی استان و ستاد اقامه نماز حضور داشتند.

 

درخشان، نمازخانه ها و مساجد راه های مواصلاتی، مجتمع های خدمات رفاهی، رستوران های بین راهی، پمپ بنزین ها را از موارد مورد بازدید عنوان کرد و گفت: این مکانها با هدف ترویج و توسعه فرهنگ نماز در زوایای مختلف از نظر فضای فیزیکی، سرویس های بهداشتی، شرایط فیزیکی و نظافتی نمازخانه ها مورد بررسی قرار گرفته و موارد لازم جهت تجهیز، ترمیم، تعویض و... گزارش شده است.

 

این مسئول با بیان این که بقیه راه های مواصلاتی استان طی هفته جاری بازدید می شوند، عنوان کرد: پس از جمع بندی مشکلات و گزارشات، طی جلسه بعدی کارگروه که با حضور مدیران دستگاه های عضو برگزار و دستگاه های متولی موظف می شوند اقدامات لازم را جهت بهبود اوضاع نمازخانه ها و مساجد راه های مواصلاتی استان انجام دهند.

 

درخشان با اشاره به وضعیت نمازخانه ها و مساجد راه های مواصلاتی استان، اذعان داشت: شرایط موجود در شأن استان به عنوان پایتخت طبیعت و استانی گردش پذیر نیست و نیاز به اصلاح جدی و مناسب دارد.

 

وی گفت: با توجه به این که برخی از راه های استان در فواصل زیاد، فاقد مکان هایی مناسب جهت اقامه نماز هستند، لازم است توسط دستگاه های متولی از جمله اداره کل گردشگری و راه و شهرسازی اقدامات لازم جهت پیش بینی، تخصیص اعتبار، جانمایی و ساخت نمازخانه ها و مساجد صورت گیرد.


مدیرکل امور اداری و مالی استانداری کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: دستگاه های متولی نمازخانه ها و مساجد مواصلاتی استان می بایست نهایت تلاش را در خصوص سرکشی، نظارت و تجهیز از این مکانها به عمل آورند.


درخشان گفت: طی بازدید صورت گرفته، برخی از نمازخانه ها از شرایط مناسبی برخوردار بودند که در آینده نزدیک گردانندگان آنها به نحو مقتضی مورد تقدیر و تشکر قرار می گیرند.


پایان پیام/

 

کد خبر 344855

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha