کهگیلویه وبویراحمد رتبه نخست ثبت و ساماندهی کانون های فرهنگی را دارد

خبرگزاری شبستان:مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد گفت: استان از نظر تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد به نسبت مساجد به دلیل ثبت و ساماندهی کانون ها در کشور رتبه نخست را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد امروز (17اسفند) در مراسم گرامی داشت بیست و یکمین سالروز تاسیسی ستاد عالی مساجد کشور در یاسوج، گفت: ستاد عالی مساجد کشور در سال 1371 با مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

 

حجت الاسلام قاسمی در ادامه ضمن تشریح بخشی از فعالیت های انجام شده در این مجموعه، افزود: از آنجایی که تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان از نظر کمیت در سطح استان به دلیل ثبت و ساماندهی کانون ها در کشور رتبه نخست را دارد، نوید بسیار خوبی است برای مدیران فرهنگی استان و اعضای کانون های فرهنگی که در زمینه فعالیت های فرهنگی تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند.

 

وی بیان داشت: هم اکنون 450 کانون فرهنگی در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد 20 کانون به صورت تخصصی با رشته های مرتبط به انجام وظیفه می پردازند.

 

این مسئول فرهنگی و هنری گفت: اگرچه این کانون ها در اول راه هستند، ولی امیدواریم که در سال های آینده شاهد رشد و شکوفایی بیشتر این مجموعه های بزرگ فرهنگی باشیم.

 

حجت الاسلام قاسمی تعداد کانون هایی که در سال 1392 مصوب شده اند را 50 کانون عنوان و اظهار داشت: در این مراسم به صورت نمادین تعدادی از آنها که در طول سال جاری فعالیت داشتند، افتتاح و پروانه فعالیت به مدیران این مراکز اهداء خواهد شد.

 

وی میزان حمایت از این کانون ها به صورت نقدی در سال 92 تاکنون را مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون ریال دانست و افزود: تجهیزاتی به ارزش 800 میلیون ریال به کانون های فرهنگی و هنری در سال جاری اهداء شد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد تعداد بازدیدهایی که از کانون های فرهنگی و هنری مساجد صورت گرفت را قریب به 15 مورد دانست و ابراز داشت:این بازدیدها توسط همکاران استانی و شهرستانی و کانون های تخصصی بازرسی و نظارت صورت گرفت.

 

حجت الاسلام قاسمی، تعداد مراجعات اعضای کانون ها در سال جاری را بیش از 5 هزار نفر مراجعه به صورت فردی و تعداد جلسات توجیهی و هماهنگی برای برنامه های شهرستانی، استانی و ملی را 50 مورد دانست.

 

وی با بیان این که در مناسبت ها و برنامه های مختلف 15 مورد از شخصیت های مهم استانی و کشوری دعوت شد، اذعان داشت: اعزام اعضای کانون های فرهنگی و هنری به سیمنارهای کشوری 350 مورد بود که تعدادی از این افراد به مشهد مقدس مشرف شدند.

 

این مسئول برگزاری اردوی فرهنگی و آموزشی اندیشه های آسمانی ویژه خواهران و برادران، جشنواره نخبگان روستایی و عشایری، اجرای برنامه های مختلف قرآنی، برگزاری نمایشگاه هفته کتاب، برگزاری جشنواره نشریات تجربی ویژه اعضای کانون های مساجد و دهها برنامه دیگر را از جمله برنامه های اجرایی این دبیرخانه در سال جاری برشمرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 350823

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha