ولایت فقیه رمز وحدت و عزت ما است

خبرگزاری شبستان: عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون اول قوه قضاییه گفت: ولایت فقیه رمز وحدت و عزت ما و بیداری اسلامی در سطح جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله رئیسی، عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون اول قوه قضاییه در همایش نظریه ولایت فقیه در جمع بسیجیان اظهار داشت: خداوند با نعمت ولایت و امامت، پیامبر اکرم(ص) بر سر انسان ها منت نهاده است.


وی افزود: ولایت پیوند دهنده انسان ها با خداوند است و این پیوند سبب رشد انسان و موفقیت آن ها و رسیدن به معنای واقعی انسانیت می شود و و نبود ولایت مانع پیشرفت انسان و سعادت آن می شود.


وی با اشاره به اینکه فقیه جامع الشرایط در عصر غیبت امام زمان(عج) مملکت اسلامی را مدیریت می کند، تصریح کرد: نظریه ولایت فقیه در عالم فقه وجود دارد و فقه یعنی تمامی دین و آنچه که باید و نباید هاست در علم فقه وجود دارد و ولایت فقیه حاکمیت فقه است.


آیت الله رئیسی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) نظریه ولایت فقیه را با تشکیل جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظریه حکومتی مطرح کرد و ولایت فقیه در راس حمومت اسلامی مطرح شد و ولی فقیه کسی است که مدیریت کشور اسلامی را بر پایه اعتقادات و باورهای دینی و ارزش های اسلامی انجام می دهد.


وی با بیان اینکه مدیریت کشور ایران بر اساس جمهوریت و اسلامیت است، بیان داشت: رای مردم و اعتقادات اسلامی در راس امور است و مردم فرد را برای مدیریت کشور انتخاب می کنند که ارزش های اسلامی نیز مد نظر باشد.


وی به جایگاه مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: اسلامیت و جمهوریت در رسالت مجلس خبرگان وجود دارد و مجلس خبرگان از رهبری نظام صیانت می کند و جایگاه آن بسیار مهم و در مدیریت کشور اثر گذار است.


عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب شخصیت بزرگ و مدبر برای مدیریت کشور است که با تدبیر ایشان کشور در وحدت و اقتدار پیش می رود و این اقتدار امروز، گسترش بیداری اسلامی، الگوگیری از این نظام و وحدت ملت به سبب ولایت فقیه و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای است.


پایان پیام/
 

کد خبر 345281

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha