علامه مصباح: بهترین حق شناسی در مورد استاد مطهری، ادامه راه ایشان است

آیت الله مصباح یزدی در دیدار با اعضای بنیاد شهید مطهری بهترین حق شناسی در مورد استاد مطهری را ادامه راه ایشان دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از  قم، عضو خبرگان رهبری شب گذشته(8اردیبهشت)در این دیدار در سخنانی کوتاه با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد استاد شهید مطهری و حضور مردم در آن گفت: این مراسم ها نشانه روح حق شناسی مردم ماست که در مقابل نعمت عظیم وجود استاد مطهری به صورت های مختلف از این شخصیت والا قدردانی می کنند و باید از روح حق شناسی مردم تقدیر کرد.

 

وی در ادامه گفت:به نظر بنده قدر دانی از استاد مطهری هرقدر زیاد، متنوع و طبعا پرهزینه باشدف نمی تواند حق ایشان را ادا کند چرا که استاد مطهری مانند انبیای الهی در روح انسان و انسانیت انسان و سرنوشت انسان تأثیر گذار بود .

 

علامه مصباح، خاطر نشان کرد: خدمت استاد مطهری خدمت به انسانیت است و از این رو قابل مقایسه با خدمت دیگر دانشمندان و مخترعین نیست، چرا که آنها نهایت کاری که انجام می دهند علیرغم بزرگی آنها به زندگی دنیای مردم منحصر می شود و به همین دلیل مقایسه خدمت استاد مطهری با دیگران مانند مقایسه متناهی و نامتناهی است.

 

وی با اشاره به اینکه همه خدمات استاد مطهری در جهت رضای الهی بود، اظهار داشت: اگر می شد از ایشان سئوال کرد چه چیزی سبب خشنودی شما می شود به نظر بنده ایشان ادامه این راه و تکمیل کارهای انجام نشده را خواهند خواست.

 

وی با اشاره به اینکه عمر ایشان نسبت به ظرفیت های ایشان محدود بود گفت: آنچه می تواند حق شناسی از ایشان تلقی شود ادامه راه ایشان است و در درجه اول از خانواده ایشان توقع می رود تا در این مسیر پیشقدم شوند.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 34536

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha