برگزاری مسابقات قرآنی در شیراز، نقش موثری در گردشگری مذهبی استان دارد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: برگزاری مسابقات قرآنی می تواند نقش منحصر به فردی در توسعه گردشگری مذهبی فارس و به ویژه شهر مقدس شیراز ایفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، دکتر مصیب امیری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، امروز (1اسفند) در جمع خبرنگاران به جایگاه والای قرآن کریم در تمامی مباحث و زمینه ها برای انسان ها در هر عصر و زمانی اشاره کرد و گفت: قرآن کریم دارای دستورات و پیام هایی ارزشمند است که اگر انسان، آن ها را پیروی کند در مسیر صحیح هدایت الهی قرار خواهد گرفت.


امیری با اشاره به اینکه بخش عمده ای از جاذبه های تاریخی و گردشگری فارس را اماکن و بقاع متبرکه و زیارتگاه ها تشکیل می دهد، افزود: فارس به عنوان یکی از شاه راه های جاده ولایت و مسیر عبور کاروان حضرت امام رضا (ع) و محوریت شهر مقدس شیراز با عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و همچنین علما و مفاخر مذهبی سرشناس و نیز ظهور و بروز بزرگانی چون حافظ شیرازی به درازای تاریخ ایران به عنوان یک مرکز آئینی و مذهبی مطرح بوده است.


وی با اشاره به اینکه این فضای قدسی و معنوی همواره مورد توجه و عنایت پژوهشگران، مورخان مذهبی و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده است، اظهار داشت: این پتانسیل عظیم می تواند نقش منحصر به فردی در توسعه گردشگری مذهبی فارس و بویژه شهر مقدس شیراز ایفا کند.


وی با اشاره به میزبانی فارس از ( 1 تا 6 اسفند) سال جاری میزبان سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم، افزود: این رویداد می تواند در کنار محتوای ارزشمند و گرانبهای خود، نقش موثری در رونق گردشگری مذهبی استان و این شهر مقدس نیز داشته باشد.


مدیر کل میراث فرهنگی فارس با اشاره به اینکه قرآن کریم، میراثی ماندگار برای تمام ملت ها در هر زمان و مکانی است، اظهار داشت: حفظ و احیا ارزش ها و مفاهیم گرانقدر قرآن کریم، وظیفه ای همگانی است که یک متولی خاص ندارد و همه دستگاه های اجرایی در هر جایگاهی وظیفه دارند در راه اعتلای ارزش های والای قرآنی گام بردارند.


وی ادامه داد: قرآن کریم در آیات متعددی انسان ها را به سیر و سفر و گردش در زمین و عبرت آموزی از قصص تاریخی و آثار گذشتگان سفارش می کند و این امر نشان گر نقش موثر و ارزنده قرآن کریم در تمام موضوعات از جمله اهمیت به مباحث گردشگری و آثار گذشتگان است.


دکتر امیری در ادامه به برخی از اقدامات این اداره کل از جمله برگزاری محافل قرآنی در حافظیه یاد کرد و گفت: این اداره کل در راستای ارج نهادن به این کتاب همیشه جاویدان، بعداز ظهر های یکشنبه در آرامگاه حافظ، مراسم قرآن خوانی با همکاری انجمن حافظ پژوهان و دفتر امام جمعه محترم شیراز برگزار می کند که در این جلسات قبل از مراسم در مورد ارتباط حافظ با قرآن مباحثی ارائه می شود.


امیری در پایان از بازدید مهمانان قرآنی از اماکن تاریخی فرهنگی شیراز از جمله مجموعه فرهنگی حافظیه، مجموعه فرهنگی سعدیه و ارگ کریم خان زند خبر داد.


پایان پیام/

کد خبر 345467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha