مردم همواره پشتیبان ولایت فقیه هستند

خبرگزاری شبستان: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم در طول دوران بعد از انقلاب اسلامی، همواره پشتیبان ولایت فقیه و جمهوری اسلامی بوده و هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت‌الله عبدالمحمود عبداللهی، عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز در همایش اهمیت مجلس خبرگان و جایگاه ولی‌فقیه در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران که در اصفهان برگزار شدبا اشاره به تاثیر پیروزی انقلاب اسلامی در جهان اظهار داشت: انقلاب اسلامی با پیروزی خود، قطب‌های جهان را به هم زده و قطب جدیدی به وجود آورد و این نظام بر اساس دین پایه‌ریزی شد.
 

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی یک عارف و عالم بود که در حوزه علمیه نجف، انقلاب را اداره کرد و مردم به خاطر او مقابل حکومت نظامی ایستادگی کرده و امام خمینی‌(ره) در این شرایط، انقلاب اسلامی را با موج میلیونی مردم پایه‌ریزی کرد.
 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهداف امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در عنوان نظام جمهوری اسلامی حضور مردم را مورد توجه قرار داده و از سوی دیگر با رفراندوم مردمی، نشان دادند که این انقلاب یک انقلاب مردمی بوده و مردم برای آن تعیین تکلیف می‌کنند.
 

وی با اشاره به اینکه در هیچ یک از کشورهای جهان، نظامی نظیر نظام جمهوری اسلامی نیست، بیان داشت: نسبت حضور مردم در انتخابات در جمهوری اسلامی ایران به طور متوسط سالانه یک انتخابات بوده که این مسئله نسبت به کشورهای اروپایی و غربی بسیار بیشتر است و در هیچ کشوری به اندازه ایران، مردم حضور پرشور در انتخابات ندارند.
 

آیت‌الله عبداللهی با اشاره به پشتیبانی مردم از این انقلاب ادامه داد: دین ما عنوان می‌کند که هیچ کس به جز خداوند حق حاکمیت ندارد و در دموکراسی نیز این صحبت مطرح می‌شود اما تفاوت این دو مبنی در این است که در نظام اسلامی زندگی بر اساس بندگی خداوند است و خداوند برای ما حاکمیت می‌کند.
 

وی بیان داشت:خبرگان و ولایت فقیه پیوند جمهوری اسلامی را مشخص کرده و مردم پایه‌گذار انقلاب اسلامی هستند که همواره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 345528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha