تاکید آیت الله مظاهری اهمیت درس های اخلاق و خودسازی

خبرگزاری شبستان: رئیس حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر اهمیت درس اخلاق و حضور در درس اخلاق گفت: انسان در کنار انجام واجبات دین و مستحبات نیازمند به خودسازی و حضور در درس های اخلاق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله حسین مظاهری، از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان در درس اخلاق این هفته در تکمیل بحث های هفته گذشته پیرامون دوری از رذائل اخلاقی اظهار داشت: انسان نیازمند به خودسازی و تقویت فضائل اخلاقی است و باید خود را از رذائلی همچون دروغ، دنیاپرستی، پول پرستی و مواردی از این قبیل دور کند.


وی افزود: رذائل اخلاقی جنبه روحانیت و ملکوتی انسان را از بین می برد و این کشته شدن جنبه روحانیت و ملکوتی انسان عامل اساسی در گمراهی و بدبختی است و آنگاه یک انسان، عمر سعد می شود و امام خود را می کشد.


وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم تا اینکه صفات رذیله به بعد روحانی ما ضربه ای نزند، تصریح کرد: اگر رذائل اخلاقی به جنبه روحانی ما ضربه بزند بسیار بد است و اگر این صفات بد روح ما را بکشد که مشکل و مصیبت بزرگ برای انسان است.


آیت الله مظاهری ادامه داد: انسان در کنار انجام واجبات دین و مستحبات نیازمند به خودسازی و حضور در درس های اخلاق دارد و اسلام نیز بر درس اخلاق تاکید دارد که این باعث سعادت انسان و مانع پیشرفت رذائل و نتایج سوء آن می شود.


وی با اعلام اینکه قرآن کتاب تربیت و آموزش است، گفت: پیامبر اسلام(ص)، دین اسلام و قرآن همه بر اخلاق و خودسازی نفس تاکید دارند و پیامبر اسلام(ص) معلم اخلاق است و باید مسلمان برای خودسازی نفس خود تلاش و برنامه ریزی داشته باشند.


رئیس حوزه علمیه اصفهان اظهارداشت: همه باید برای درمان امراض روحی و روانی همانند درمان بیماری های جسمانی باید تلاش و کوشش کنیم و درخت رذائل را از وجودمان بکنیم و درخت خوبی ها بکاریم و میوه های خوب برداشت کنیم.


وی اضافه کرد: اگر اخلاق نباشد هر بلا و سختی بر انسان وارد می شود و سرنوشت انسان به سمت گمراهی و زشتی ها پیش می رود.


وی با اشاره به توصیه امام حسین(ع) به یک نفر گفت: فردی از امام حسین(ع) سرمشق خواست که ایشان فرمودند "اگر کسی از طریق گناه سعی بر تحقق هدفش داشته باشد کارش انجام نمی شود و از آنچه می ترسد به سرش می آید" که این حدیث سرمشق امروز ما نیز باید باشد که نخواهیم از راه گناه به هدفمان برسیم.


پایان پیام/

کد خبر 345558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha