رونمایی ازتمبر مرحوم چینی چیان/هفتمین همایش تجلیل ازنیکوکاران گیلانی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی گیلان از برگزاری هفتمین همایش تجلیل از خیران گیلانی با محوریت مرحوم چینی چیان خبر داد و گفت: در این مراسم از تمبر مرحوم چینی چیان رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حسین نحوی نژاد، مدیرکل بهزیستی گیلان، امروز(3 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با محوریت برگزاری هفتمین همایش تجلیل از خیرین استان اظهار کرد: فرهنگ سازی و افزایش آگاهی مردم رکن اصلی کنترل آسیب‌های اجتماعی است و ما باید با کنترل معلولیت‌ها در توانمند سازی اقشار تلاش کنیم.


وی با بیان اینکه سال 93 سال امیدبخشی در زندگی مردم به ویژه زندگی مددجویان بهزیستی است، افزود: باید کمک‌های مردمی را به سمت کمک به معلولان، سالمندان و خانواده‌های آسیب دیده هدایت کنیم تا بتوانیم گامی را در جهت توانمندسازی این قشر برداریم.


نحوی نژاد با اشاره به برگزاری هفتمین کنگره تجلیل از خیران گیلانی، اظهار کرد: تاکنون 6 دوره از این کنگره با محوریت دکتر حکیم زاده(موسس آسایشگاه سالمندان گیلان و آسایشگاه کهریزک)، مرحوم مژدهی و همسرش( از بانیان پرورشگاه مژدهی رشت)، آرسن میناسیان(داروساز خیر استان) و استقامت(اهدا کننده زمین آسایشگاه سالمندان و معلولان رشت برگزار شده است.


وی ادامه داد: هفتمین همایش تجلیل از خیران گیلانی با محوریت مرحوم محمدجعفر چینی چیان مقدم، پنج شنبه(8 اسفند) در سالن اجتماعات مصلی رشت برگزار می‌شود.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه دانشجویان، اساتید، فرهیختگان، بزرگان و عالمان استان در این همایش حضور داشته و تجید خاطره‌ای با بزرگان استان می‌شود، اظهار کرد: در هر یک از این مجامع یک تفکر را بر اساس باورهای اجتماعی خود ایجاد می‌کنیم و فعالیت‌ها را به سمت علایق و سلایق خیران سوق می‌دهیم.


وی اضافه کرد: برگزاری این همایش در واقع کارناوالی از مشارکت‌هاست و فعالیت خیران بهزیستی استان در قالب بروشور و بولتن به حاضران ارائه می‌شود.


نحوی نژاد از رونمایی از تمبر مرحوم چینی چیان در این کنگره خبر داد و افزود: تندیس این خیر نیز بین خیران و نیکوکاران استان توزیع می‌شود ضمن اینکه نشریه‌ای از مقالات بزرگان استان در موردمرحوم پچینی چیان تهیه شده است.

 

گفتین است، مرحوم محمدجعفر چینی چیان مقدم از اعضای هیئت موسس آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت بود که در طول حیات خود مسجدی به نام مسجد چینی چیان در خیابان سعدی و مدرسه ای به همین نام در سلیمانداراب رشت احداث کرد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 345793

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha