شرکت بیش از 50 شاعر گیلانی در جشنواره شعر دفاع مقدس گیلان

خبرگزاری شبستان:مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان خبرداد: بیش از 50 شاعر مستعد و جوان گیلانی در ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان باهم رقابت خواهند کرد.

اسماعیل محمدپور، مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان اظهار کرد: در اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس امسال بر خلاف گذشته جایزه ادبی غلامرضا رحمدل به کسی اهدا نشده و در آرشیو دبیرخانه این جشنواره خواهد ماند.


وی اذعان کرد: در این جشنواره کارشناسان کسی را که واجدالاطلاق این جایزه باشد، نیافتند و لذا جایزه مذکور در بایگانی جشنواره خواهد ماند.


محمدپور با بیان اینکه هدف از طراحی و اهداء این جایزه ترغیب اهالی ادب و پژوهش به تمرکز در دفاع مقدس و مقاومت اسلامی بود، افزود: نقطه عظیمت خط فکری دکتر رحمدل عاشورا و نهضت امام حسین(ع) بود و نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی را در امتداد همان خط می‎دانست.

 

وی ادامه داد: موضوع پژوهش‌های ادبی و تاریخی این استاد فقید دو موضوع عاشورا و انقلاب اسلامی بوده که دارای بیشترین بسامد تکرار بود.


محمدپور به بعد شخصیتی غلامرضا رحمدل اشاره کرد و گفت: این شخصیت علمی و دانشگاهی به بالاترین درجه علمی یعنی" استاد تمامی "دست یافت و انسانی متدین، آرمان گرا و انقلابی بود که تجلی این بعد شخصیتی او را می توان به وضوح در اشعارش دید.


وی افزود: در این جشنواره رویکرد طراحی و اهدای جایزه ادبی غلامرضا رحمدل، توجه به این ابعاد شخصیتی شاعر و پژوهشگر فقید گیلانی بودو امیدواریم در سال‎های آینده کسانی شایستگی دریافت آن را داشته باشند.


محمدپور خاطرنشان کرد: اختتامیه ششمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس با حضور و رقابت 50 شاعر مستعد و جوان گیلانی هشتم اسفندماه در رشت برگزار خواهد شد.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 345875

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha