قاچاق سلولی سرطانی است

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: قاچاق همانند سلولی سرطانی است که ریشه اقتصادی جامعه را می خشکاند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی ظهر امروز(4 اسفند) در نخستین همایش تخصصی مبانی فقهی حقوقی قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت: در حکومت اسلامی قوانین برگرفته از دین، آیات و روایات است اما ولی فقیه نیز می تواند برای برون رفت از مسایلی که به صورت قانونی مطرح نشده است را به صورت رأی با ضمانت اجرایی مطرح نماید.


وی ادامه داد: براساس مبانی فقهی هر چیزی که مخالف قوانین شرعی به دست آید حرام است و شخص نمی تواند مالک آن باشد که قاچاق نیز در این مسئله گنجانده می شود.


حجت الاسلام خاموشی موضوع قاچاق را مانند سلول سرطانی دانست که ریشه اقتصادی جامعه را می خوراند و می خشکاند و افزود: اگر با مسئله قاچاق مبارزه صحیح نیز صورت نگیرد ظاهر نامناسب آن بر پیکره اجتماع باقی خواهد ماند.


وی گفت: مقام معظم رهبری مکررا اعلام کرده اند که باید از حالت تک محصولی خارج شویم اما نظام سلطه که روز به روز فشار اقتصادی خود را بر ما بیشتر می کند این مسئله را برای ما خواستار نیست.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور اشاره ای به نگاه جهانی نسبت به مسئله اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری داشت و ابراز کرد: غرب مسئله اقتصاد مقاومتی را اصطلاحی می داند و می گوید که حاکمان ایران برای برون رفت از محاصره سنگین اقتصادی وتکیه بر تولید داخلی این اصطلاح را جعل کرده اند.


وی تاکید کرد: در زمان فعلی که تولیدات دانش بنیان بر افرایش تولید داخلی کمک موثری می کند ربودن اختراعات و تولیدات علمی ما کار جدیدی است و این کار به معنای از بین بردن جان مایه اقتصاد بر محور دانش است.


حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه دشمن برای عدم حرکت ما به هر اقدامی دست می زند و می خواهد که موازنه منفی صادرات و واردات ما حل نشود و کشور از تک محصولی خارج نشویم، گفت: در قبال این اقدام دشمن باید متحد شده و جبهه داخلی و دفاع از اقتصاد داخلی را براساس علوم دانش بنیان به پیش بریم.


وی اشاره ای به تاکید مقام معظم رهبری در تولید کالای فرهنگی بومی براساس نمادهای ایرانی و اسلامی داشت و اذعان کرد: اگر بخواهیم در خصوص مهندسی فرهنگی به نقاط اساسی دست یابیم باید علاوه بر توجه به جغرافیای فرهنگ، تولیدات فرهنگی را نیز در دستور کار خود قرار دهیم.


پایان پیام/

کد خبر 346199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha