نوزدهمین مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد همدان برگزار می شود

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد همدان، از برگزاری نوزدهمین مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد همدان در اردیبهشت ماه سال 93 در همدان خبرداد.

علی محبی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد همدان به خبرنگار شبستان گفت: نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت ویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد همدان (2ادیبهشت) سال آینده  برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه دانشجویان از آبان امسال شروع به ثبت نام در مسابقات قرآن و عترت کرده اند، افزود: قرار بود این دوره از مسابقات به مناسبت آغاز سال تحصیلی در آذرماه برگزار شود که به اردیبهشت سال آینده موکول شده است.
 

وی تصریح کرد: این دوره از مسابقات قرآن در بخش کتبی در ده رشته احکام بانوان، احکام آقایان، نهج‌البلاغه، زندگی پیامبر(ص)، زندگی 14‌ معصوم، نماز، ترجمه فارسی قرآن و ترجمه انگلیسی قرآن و در بخش شفاهی در سه بخش اذان، ترتیل و تحقیق برگزار می‌شود.
 

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد همدان، با بیان اینکه تاکنون بیش از 7 هزار نفر در این مسابقات ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: در این دوره از مسابقات سه گروه دانشجویان، اساتید و کارکنان شرکت می کنند.
 

محبی خاطرنشان کرد: همچنین بخش شفاهی در رشته های حفظ از ابتدای جزء اول تا آخر جزء پنجم، حفظ از ابتدای جزء اول تا آخر جزء دهم، حفظ از ابتدای جزءاول تا آخر جزء بیستم، حفظ از ابتدای جزءاول تا آخر جزء سی ام و قرائت قرآن کریم است.

 

وی افزود: بخش هنر و ادبیات دینی این بخش در رشته های نمایشنامه نویسی، داستان نویسی، شعر، عکس، نقاشی، طراحی، تذهیب، نقاشی خط، خط نستعلیق، خط شکسته نستعلیق، خط نسخ، خط ثلث، قالی بافی، مشبک کاری، اجرای نمایش، فیلم کوتاه برگزار می شود.
 

وی تصریح کرد: ارتقای سطح قرآنی، معارف اساتید، کارکنان و آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با زندگی چهارده معصوم، تحقیق و کاوش در مبانی قرآنی از اهم اهداف این مسابقات است.
 

پایان پیام/


 

کد خبر 346312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha