اقتصاد مقاومتی نیازمند شناخت عمیق جامعه است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل دادگستری گیلان اعلام کرد: اقتصاد مقاومتی نیاز به درک و شناخت عمیق از جامعه دارد.

احمد سیاوش پور، مدیرکل دادگستری گیلان درحاشیه شورای اداری استان گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان اظهار کرد: دشمن سرسختانه و با تمام قوا در 35 سال عمر انقلاب به دنبال انحراف جامعه اسلامی ایران از مسیر معماری شده خود بوده است.


وی خاطرنشان کرد: دشمن با پیاده کردن انواع توطئه‌ها، تهدیدها و تحریم‌ها به نبال آن است که مردم ایران از ارزش‌ها عدول کنند.


مدیرکل دادگستری گیلان تاکید کرد: مردم و مقام معظم رهبری در 35 سال پس از پیروزی انقلاب محکم‌تر، قویتر و با صلابت تر از گذشته ایستادگی کرده‌اند و در برابر استکبار جهانی کلمه نه را مانند سال 57 بیان می‌کند.


وی با اشاره به ابلاغ اصول اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، اعلام کرد: دشمن با تمام ابزار و نیروی خود به همه اشکال متوسل شد تا از طریق تحریم اقتصادی ایران را فلج کند و به اهداف ضد انسانی و ضد اسلامی خود برسد.


سیاوش پور یادآور شد: مقام معظم رهبری با تیزبینی، هوشمندی و درایت اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و همه مردم و مسئولان باید به این شیوه ایستادگی در برابر دشمن توجه کنند.


وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نیاز به درک و شناخت عمیق از جامعه دارد، اظهار کرد: در حوزه توسعه استان‌ها به ویژه گیلان عزم راسخ مدیران نیاز است تا تعهدات و وظایف قانونی اجرایی شود.


اتکا به مردم از شاخصه های اقتصاد مقاومتی

مدیرکل دادگستری گیلان، اتکا به مردم را از دیگر شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: خودکفایی و باور به ارزش‎های داخلی باعث رسیدن به منویات مقام معظم رهبری می‎‌شود.


وی اضافه کرد: نگاه به توسعه گیلان باید جدی و با شتاب باشد.


سیاوش پور ادامه داد: گیلان با توجه به ظرفیت‌های بزرگی که در بخش‎های مختلف کشاورزی، نیروی انسانی و صنعت به صورت خدادادی دارد آنچان که شایسته مردم این خطه باشد در زیر ساخت های اقتصادی به نقطه مطلوب و حتی متوسط دست پیدا نکرده است.


پشت ظاهر زیبای گیلان محرومیت نهفته است

وی تاکید کرد: در پشت ظاهر زیبای گیلان محرومیت نهفته است.


مدیرکل دادگستری گیلان اذعان کرد: در گیلان در بخش های زیر ساخت مدیریت شهری، توسعه اقتصادی، صنایع و معادن، راهسازی و مخابرات مشکلاتی وجود دارد.


وی با ضروری خواندن شناسایی موانع توسعه گیلان اعلام کرد: این موانع اگر قانونی باشد، ظرفیت وسیع قوانین به هیچ مدیری اجازه نمی دهد با این توجیه که مانع قانونی وجود دارد در حرکت به جلو متوقف شده باشد.


عزم جدی دستگاه قضا برای تسهیل موانع قانونی توسعه گیلان


مدیرکل دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی بنا بر اصل 156 قانون اساسی قوه ای مستقل بوده که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی افراد، احیا کننده حقوق عامه جامعه و در خدمت مردم و مسئولان است.


وی با اشاره به تشکیل شورای نظارت گیلان متشکل از اداره کل بازرسی، اداره اطلاعات، داداستان و معاون استاندار اعلام کرد: شورای نظارت آمادگی دارد در هر موردی که مدیران نسبت به انجام ماموریت احساس مانع می کنند راه فعالیت را هموار و تسهیل کند.


سیاوش پور اظهار کرد: در مسیر حرکت و ماموریت ها آن طوری که انتظار و مورد نیاز گیلان است، گام های بلند برداشته نمی شود و این متناسب با اقتصاد مقاومتی و مبارزه با استکبار نیست.


وی با بیان اینکه مدیران یک اداره حقوقی قوی در کنارخود داشته باشند، گفت: قانون مندی فعالیت های یک مدیر را تقویت و تضمین می کند.


مدیرکل دادگستری گیلان افزود: مدیریت موفق است که کمترین پرونده قضایی پیرامون اقدامتش تشکیل شده باشد.


عقلانیت و حفظ حقوق بیت المال در پیشگیری است


وی عقلانیت، صرفه جویی و حفظ حقوق بیت المال را در پیشگیری دانست و اظهار کرد: یک اداره حقوقی قوی در کنار هر مدیر با ارائه راهکارها و مشاوره های صحیح مانع از تشکیل پرونده های حقوقی می شود.


سیاوش پور تصریح کرد: زمان مهمترین عاملی است که در پرونده های قضایی باید مورد توجه قرا بگیرد چرا که هرچه قدر زمان بیشتری بگذرد هزینه هایی که به سازمان و بیت المال تحمیل می شود زیادتر است.


پایان پیام/

کد خبر 346764

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha