اجرای سیاست های اقتصاد مقامتی در جامعه نیازمند کمک تمام اقشار است

خبرگزاری شبستان: خطیب جمعه یزد گفت: در جهت اجرای سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی در جامعه همه اقشار جامعه باید کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته یزد که در محل مسجد ملااسماعیل برگزار شد با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری گفت: اجرای این سیاست ها در جامعه نیازمند کمک و تلاش اقشار مختلف مردم می باشد.


وی با اشاره به اولین ماده سیاست های ابلاغ شده گفت:در این ماده به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت های اقتصادی و همکاری های جمعی تاکید شده است.


آیت الله ناصری تصریح کرد: با توجه به این ماده همه مردم باید احساس مسولیت نمایند و به نحوی در مسائل اقتصادی و تولیدی موجود در جامعه درگیر شوند .


وی بر لزوم همکاری سه قوه در جهت اجرای صحیح این اصول تاکید کرد و گفت: دولت محترم باید این سیاست ها را در جهت رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری نماید.


خطیب جمعه یزد با اشاره به نقش مهم تولید در اقتصاد هر کشور اظهار داشت:باید به گونه ای برنامه ریزی صورت گیرد که قیمت تمام شده محصولات در کشور کاهش یابد تا دیگر بهانه ای برای ورود کالاهایی که مشابه داخلی دارند به کشور وجود نداشته باشد.


وی با تاکید بر ایجاد زمینه های لازم جهت افزایش اشتغال برای اقشار مختلف جامعه افزود: مسولان محترم باید با برنامه ریزی زمینه های اشتغال را منطبق با تخصص و استعداد هر فرد بوجود آورند.


نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت:دولت طرح ها را آماده نماید سپس جوانان را جمع کند و آن ها را با توجه به توانایی هایشان تحت آموزش قرار دهد و در پایان با حمایت آن ها چرخه تولید را در کشور جریان بخشد.


آیت الله ناصری خواستار معرفی الگویی مصرف صحیح در جامعه شد و گفت:در این مورد نیز باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد و نحوه مصرف مردم در زمینه های گوناگون اصلاح شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن سال نو و هفته نیکوکاری اشاره کرد و گفت: مردم شرکت در این جشن و کمک به محرومان و نیارمندان را در این ایام بر خود واجب بدانند.


خطیب جمعه یزد افزود:شرکت در چنین جشن هایی باعث برکت زندگی انسان و تزکیه مال خواهد شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 348005

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha